Iranian Agriculture News Agency

در نشست نحوه اجرای کشت‌های فراسرزمینی در شیراز بررسی شد:

اجرای کشت‌های فراسرزمینی در کشورهای تاجیکستان، قزاقستان و اوکراین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر در استان به منظور مدیریت بهینه این بحران بایستی از اجرای این طرح نهایت استفاده را کرد و در این راستا با مطالعه دقیق و کارشناسی کشورهای هدف و پرآب از جمله تاجیکستان می توان با برنامه‌ریزی مدون در توسعه کشاورزی استان بهره‌برداری لازم را برد.

اجرای کشت‌های فراسرزمینی در کشورهای تاجیکستان، قزاقستان و اوکراین

نشست بررسی و اجرای کشت‌های فرا سرزمینی در سه کشور تاجیکستان، قزاقستان و اوکراین با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، نمایندگان مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، فیروز آباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی و عضو گروه دوستی پارلمانی کشورهای سوئیس، اسپانیا، تاجیکستان و افغانستان، نمایندگانی از سه کشور اوکراین، قزاقستان و تاجیکستان و همچنین جمع کثیری از کشاورزان پیشرو استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، رئیس این سازمان در این نشست ضمن اشاره به برخی از فوائد اجرای طرح کشت های فراسرزمینی گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر در استان به منظور مدیریت بهینه این بحران بایستی از این طرح نهایت استفاده را کرد و در این راستا با مطالعه دقیق و کارشناسی کشورهای هدف و پرآب از جمله تاجیکستان می توان با برنامه‌ریزی مدون در توسعه کشاورزی استان بهره‌برداری لازم را برد.

محمد مهدی قاسمی با بیان این مطلب که کشاورزان متقاضی و علاقه‌مند از اجرای این طرح حمایت خواهند کرد، اظهار داشت: کشاورزان استان فارس دارای پتانسیل‌های فراوانی هستند که با حضور خود در کشورهای هدف این طرح می توانند با توسعه کشاورزی علمی و صنعتی منجر به بهره وری تولید محصولات کشاورزی شوند.

در ادامه برومندی نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی گفت: با ایجاد بازارهای مناسب محصولات کشاورزی در کشورهای هدف اجرای این طرح در تمامی زمینه ها بالاخص در بخش تسهیل در روند اجرای قانون‌گذاری و روابط بین‌الملل حمایت و همکاری‌های لازم را با کشاورزان متقاضی و همچنین سازمان جهاد کشاورزی انجام خواهد داد.

همچنین کرم پور نماینده مردم شهرستان های فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در جمع کشاورزان استان فارس تأکید کرد: هر چند اجرای چنین طرح بزرگ و پرفایده‌ای مشقات و موانعی درپی دارد ولی با پیگیری های مستمر قطعاً به نتیجه خواهد رسید، به طوری که با رایزنی‌های خوبی که تاکنون با سفیر تاجیکستان داشته ایم، مراودات تجاری و توسعه کشاورزی مناسبی با این کشور در پیش رو خواهیم داشت.

گفتنی است در این جلسه نمایندگانی از کشور تاجیکستان، قزاقستان و اوکراین با گزارش‌های مبسوطی از روند تولید انواع محصولات کشاورزی در این مقاصد به سؤالات کشاورزان پاسخ دادند و در نهایت جمع کثیری از کشاورزان موافقت خود را در این سه مقصد اعلام کردند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید