Iranian Agriculture News Agency

در دهه مبارک فجر امسال صورت می گیرد:

افتتاح 86 پروژه در استان فارس با اعتبار 185 میلیارد تومان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: از این تعداد پروژه، زیر بخش های بهبود تولیدات دامی با 24 پروژه، آب و خاک با 19 پروژه، باغبانی با 10 پروژه و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با 10 پروژه بالاترین تعداد پروژه های مورد بهره برداری را به خود اختصاص داده اند.

افتتاح 86 پروژه در استان فارس با اعتبار 185 میلیارد تومان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در ایام الله دهه فجر امسال 86 پروژه در بخش های مختلف کشاورزی استان و دستگاه های وابسته با اعتباری برابر با یک هزار میلیارد و 856 میلیون و 557 هزار ریال افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد مهدی قاسمی با اعلام این خبر گفت: سازمان جهاد کشاورزی فارس با 67 پروژه، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس هفت پروژه، اداره کل امور عشایر شش پروژه، سازمان تعاون روستایی پنج پروژه و شرکت غله نیز یک پروژه قابل افتتاح خواهند داشت .

وی افزود: از این تعداد پروژه، زیر بخش های بهبود تولیدات دامی با 24 پروژه، آب و خاک و امور فنی و مهندسی با 19 پروژه، باغبانی با 10 پروژه و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با 10 پروژه بالاترین تعداد پروژه های مورد بهره برداری را به خود اختصاص داده اند .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس یاد آور شد: با افتتاح این پروژه ها بیش از 11 هزار و 24 خانوار در زیر بخش های مختلف کشاورزی شامل: منابع طبیعی و آبخیزداری فارس هشت هزار و 732 خانوار، آب و خاک و امور فنی و مهندسی یک هزار و 747 خانوار، تعاون روستایی 370 خانوار، امور عشایر 175 خانوار و بهبود تولیدات دامی 153 خانوار بهره‌مند خواهند شد و اشتغال 721 نفر نیز به صورت مستقیم فراهم گردیده است .

قاسمی خاطر نشان کرد: در بین این 86 پروژه، شش پروژه زنجیره تولید گوشت مرغ احسان روحانی با برند سالیذ و کشتارگاه پیشرفته مرغ با اعتبار 350 میلیارد ریال، زنجیره تولید شترمرغ یدا… اجاقی با برند سیمرغ پروران پارسه و کشتارگاه شتر مرغ با اعتبار 136.8 میلیارد ریال، اجرای شش هزار هکتار روش های نوین آبیاری در سطح استان با اعتبار 540 میلیارد ریال، مرغ تخم گذار 250 هزار قطعه ای شرکت آریا 2006 با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال، شش واحد گلخانه و یک واحد تولید قارچ خوراکی با اعتباری بالغ بر 62.8 میلیارد ریال و شش طرح در زمینه صنایع تبدیلی و چهار واحد سردخانه با اعتباری بالغ بر 215 میلیارد ریال از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

به گفته وی این پروژه ها با حضور وزیر جهادکشاورزی یا معاونان وی و استاندار فارس افتتاح می گردند و 16 پروژه نیز توسط استاندار و معاونان وی و سایر مقامات وزارت جهاد کشاورزی افتتاح خواهند شد .

قاسمی بر هر چه با شکوه تر برگزار شدن مراسم گرامی داشت ایام مبارک دهه فجر تأکید کرد و گفت: در راستای هر چه غنی تر کردن این ایام برنامه های متعددی پیش بینی شده است که از آن جمله می توان به برگزاری نشست های علمی با محوریت آخرین دستاوردهای بخش کشاورزی اشاره کرد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بر مشارکت دادن بیشتر مردم در جشن های دهه فجر و مردمی تر کردن آن ها تأکید کرد و اظهار داشت: باید اجازه دهیم که مردم در برگزاری این آیین ها به صورت خود جوش وارد صحنه شوند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید