Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی آذربایجان غربی در کارگاه آموزشی مبارزه با بیماری های زنبور عسل عنوان کرد:

تولید سالانه 20 هزار تن عسل با یک میلیون کندوی مدرن و بومی در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات دامی آذربایجان غربی گفت: از مهم ترین اهداف و برنامه ریزی این معاونت برای توسعه و اشتغال زایی صنعت زنبورداری تولید عسل ارگانیک، بدون سموم و ایجاد انگیزه برای زنبورداران در تولید سایر فرآورده های زنبورعسل از جمله زهر زنبور عسل، ژله رویال، گرده، موم و بره موم است.

تولید سالانه 20 هزار تن عسل با یک میلیون کندوی مدرن و بومی در آذربایجان غربی

کارگاه آموزشی یک روزه مبارزه با بیماری های زنبور عسل با حضورجمع کثیری از زنبورداران استان و با مشارکت بخش خصوصی در سالن آمفی تئاتر ساختمان شماره دو جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، معاون بهبود تولیدات دامی استان در این کارگاه آموزشی ضمن تأکید بر اهمیت تولید عسل ارگانیک در راستای سلامت مصرف کنندگان در جامعه ، اظهارکرد: بر اساس آخرین آمارگیری انجام یافته استان آذربایجان غربی با داشتن بیش از یک میلیون کندوی مدرن و بومی و با تولید بیش از 20 هزار تن، معادل 27 درصد عسل کل کشور، چندین سال متوالی مقام نخست کشوری رابه خود اختصاص داده است .

قریشی افزود: دراین پروسه استان از نظر تعداد کندو در حدود 951 هزار و 731 کندوی مدرن و 78 هزار و 160 کندوی بومی مقام نخست کشوری را به خود اختصاص داده است .

وی با تأکید بر تقویت بنیه علمی و فنی تولیدکنندگان و آشنایی با روش های نوین زنبورداری، ادامه داد: از مهم ترین اهداف و برنامه ریزی این معاونت برای توسعه و اشتغال زایی صنعت زنبورداری در راستای خارج کردن تولید تک محصولی و تولید عسل ارگانیک، بدون سموم و ایجاد انگیزه برای زنبورداران در تولید سایر فرآورده های زنبورعسل از جمله زهر زنبور عسل، ژله رویال، گرده، موم و بره موم است .

کارشناس مسئول زنبور عسل جهاد کشاورزی استان نیز در حاشیه این کارگاه آموزشی اظهار کرد: در این دوره یک روزه نحوه تجویز داروی ارگانیک هایو کلین برای مبارزه با بیماری مایت واروا در زنبور عسل در راستای تولید عسل ارگانیک و بدون سموم شیمیایی به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

موسوی با اشاره به برنامه ریزی و سوق دادن تولیدکنندگان در خصوص تولید عسل ارگانیک و
عسل های دارویی و طبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بقاء کلونی و میزان تولید عسل در سال بعد به درمان تابستانی بیماری مایت واروا وابسته است، لذا این محصول هیچ گونه عوارض جانبی بر کندو و یا محصولات آن مانند موم، عسل، گرده و ... ندارد و هیچ گونه باقیمانده ای از خود بر جای نمی گذارد و بهتر است زنبورداران این محصول را با سایر محصولاتی که در درمان این بیماری به کار می برند، جایگزین کنند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید