Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اعلام کرد:

پرداخت 22 میلیارد تومان به بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی قم / تجهیز 6500 هکتار از اراضی به آبیاری نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: اعتبارات بسیار خوبی طی دو سال اخیر در بخش بهینه‌سازی مصرف آب به بخش کشاورزی قم تزریق شد، به طوری که کل اعتبارات ملی مرتبط با آب در سال 91 حدود یک و نیم میلیارد تومان بود که این میزان در سال 94 به بیش از 22 میلیارد تومان افزایش یافته است.

پرداخت 22 میلیارد تومان به بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی قم / تجهیز 6500 هکتار از اراضی به آبیاری نوین


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: برپایی نخستین نمایشگاه صنایع کشاورزی و ماشین‌آلات وابسته در راستای کمک به بهره‌برداران این بخش است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، محمدرضا طلایی در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه صنایع کشاورزی و ماشین‌آلات وابسته در استان قم اظهار داشت: با توجه به اینکه سهم بخش کشاورزی در استان قم نسبت به کشور سهم چندان قابل‌توجهی نیست، ولی این بخش در استان قم دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است .

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی استان شده است، افزود: با توجه به اینکه چالش آب، بخش کشاورزی استان را تهدید می‌کرد، کارشناسان ما به‌ صورت فنی در بحث بهینه‌سازی مصرف آب و پایداری این بخش ورود پیدا کردند و اقدامات قابل‌توجهی را در این خصوص انجام داده‌اند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با تأکید بر اینکه اعتبارات بسیار خوبی طی دو سال اخیر در بخش بهینه‌سازی مصرف آب به بخش کشاورزی قم تزریق شد، خاطرنشان کرد: کل اعتبارات ملی مرتبط با آب در سال 91 حدود یک و نیم میلیارد تومان بود که این میزان در سال 94 به بیش از 22 میلیارد تومان افزایش یافته است .

طلایی با اشاره به اینکه 85 درصد از هزینه‌های اجرای سیستم‌های آبیاری نوین را دولت در اختیار بهره‌برداران بخش کشاورزی قرار می‌دهد، اضافه کرد: طی دو سال گذشته بیش از شش هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی استان قم تحت عملیات اجرایی سیستم‌های آبیاری نوین قرارگرفته است که یک رقم قابل‌توجهی است، به گونه ای که در ارزیابی مجری سامانه سیستم های آبیاری نوین وزارت جهادکشاورزی، استان رتبه پنجم در کشور را کسب کرده است .

وی برپایی نخستین نمایشگاه صنایع کشاورزی و ماشین‌آلات وابسته را در راستای کمک به بهره‌برداران بخش کشاورزی دانست و گفت: یکی از اهداف سازمان از برپایی این نمایشگاه معرفی ظرفیت شرکت‌های بومی تولیدکننده صنایع کشاورزی و ماشین‌آلات وابسته است و همان‌گونه که مشاهده می‌شود بیش از 50 درصد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، تولیدکنندگان بومی و استانی هستند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: در نخستین نمایشگاه صنایع کشاورزی و ماشین‌آلات وابسته شرکت‌های تخصصی و صاحب‌نام در سطح ملی نیز حضور دارند و این موضوع به کشاورزان کمک می‌کند تا ظرفیت‌ها را شناسایی کنند و با توجه به اعتباراتی که دولت در اختیار آنان قرار می‌دهد، ملزومات موردنیاز خود را در این نمایشگاه از بین محصولات مختلف انتخاب نمایند .

طلایی برپایی نخستین نمایشگاه صنایع کشاورزی و ماشین‌آلات وابسته در استان قم را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: این نمایشگاه یک نمایشگاه کاملاً تخصصی است و عمده محصولات ارائه‌شده در این نمایشگاه اختصاص به سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار و کشت‌های مکانیزه دارد .

وی در پایان با اشاره به تأثیرات برپایی نمایشگاه بر روی افکار عمومی، خاطرنشان کرد: با برگزاری نخستین نمایشگاه صنایع کشاورزی و ماشین‌آلات وابسته عموم مردم با ظرفیت‌های بخش کشاورزی قم بیشتر آشنا می‌شوند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید