Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد:

تولید 200 تن محصول کشاورزی ارگانیک در استان قم

محصولات ارگانیک محصولاتی هستند که در تمام مراحل رشد و تولید آن‌ها از هیچ‌گونه سموم شیمیایی دفع آفات نباتی و یا کودهای شیمیایی استفاده ‌نشده باشد و فقط از مواد طبیعی نظیر کمپوست و یا کودهای دامی در تغذیه گیاه مورد استفاده‌ قرار گیرد و در کنترل و مبارزه با آفات از سموم معدنی خاص (سموم با منشاء گیاهی) استفاده‌ شده باشد.

تولید 200 تن محصول کشاورزی ارگانیک در استان قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از تولید 200 تن محصول کشاورزی ارگانیک در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، محمد رضا طلایی با اشاره به اینکه میزان تولید محصول ارگانیک در سال جاری بیش از 200 تن بوده است، گفت: در حوزه باغبانی محصولات مهمی از قبیل انار و پسته و ... به عنوان مثال محصول زیتون که در سطح 100 هکتار مربوط به مجتمع کشت و صنعت زیتون فدک سراج است و گواهی ارگانیک دارد .

وی افزود: محصولات ارگانیک محصولاتی هستند که در تمام مراحل رشد و تولید آن‌ها از هیچ‌گونه سموم شیمیایی دفع آفات نباتی و یا کودهای شیمیایی استفاده ‌نشده باشد و فقط از مواد طبیعی نظیر کمپوست و یا کودهای دامی در تغذیه گیاه مورد استفاده‌ قرار گیرد و در کنترل و مبارزه با آفات از سموم معدنی خاص (سموم با منشاء گیاهی) استفاده‌ شده باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان این مطلب که مهم ترین مزیت محصولات غذایی ارگانیک کمک به محیط‌ زیست است، یادآور شد: متأسفانه کودها و سموم شیمیایی اثرات منفی روی طبیعت دارند و ورود آن‌ها به چرخه زندگی اثرات مخربی روی سلامت انسان ها به‌ جا می‌گذارند .

طلایی گفت: از آنجایی ‌که در خصوص تولید محصول ارگانیک قوانین و استانداردهای سختی از سوی کشورها وضع‌ شده است، لذا اکثر تولیدکنندگان به تولید این گروه از محصولات به دلیل تفاوت نداشتن قیمت این محصولات با توجه به هزینه تولید بالا تمایلی ندارند .

وی در پایان خاطرنشان ساخت: بر همین اساس ضروری است متولیان امر به‌ منظور حمایت از تولید این‌ گونه محصولات در اوایل کار فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی لازم در خصوص مزایای این محصولات و دیگر حمایت‌های لازم را به عمل‌ آورند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید