Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم استان زنجان خبر داد:

تولید 80 تن عسل در شهرستان طارم بر اساس نتایج سرشماری / درآمد 24 میلیارد ریالی زنبورداران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: بر اساس این سرشماری شهرستان طارم دارای 404 بهره بردار زنبور عسل و تعداد 14 هزار و 346 کندو بوده و میزان عسل تولیدی این شهرستان نیز بالغ بر 80 تن برآورد شده است.

تولید 80 تن عسل در شهرستان طارم بر اساس نتایج سرشماری / درآمد 24 میلیارد ریالی زنبورداران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم استان زنجان گفت: بر اساس نتایج سرشماری بالغ بر 80 تن عسل در این شهرستان تولید می شود.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، علی رضا عماری با بیان این مطلب گفت: امسال آمارگیری از زنبورستان های زنبور عسل در شهرستان طارم همزمان با سراسر کشور از سوم تا پایان هشتم مهر ماه انجام گرفت .

وی تصریح کرد: در این طرح کارشناسان و مأموران جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بکارگیری و بهره‌مندی از تمامی امکانات موجود به صورت تمام وقت و با مراجعه حضوری به تمام زنبورستان ها و انجام بررسی ها و اقدامات کارشناسی در اقصی نقاط شهرستان حتی در مناطق صعب العبور به سرشماری و ثبت آمار و اطلاعات زنبورستان ها که تمامی آنها دارای کد شناسه انحصاری هستند، اقدام کردند .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم خاطرنشان کرد: بر اساس این سرشماری شهرستان طارم دارای
404 بهره بردار زنبور عسل و تعداد 14 هزار و 346 کندو بوده و میزان عسل تولیدی این شهرستان نیز بالغ بر 80 تن برآورد شده است .

عماری با بیان اینکه برداشت عسل در شهرستان طارم همه ساله از اواسط مرداد ماه آغاز می شود و تا اواسط شهریور ماه ادامه می یابد، یادآور شد: درآمد ناخالص حاصل از برداشت عسل و دیگر فرآورده های تولیدی زنبورعسل در این شهرستان حدود 24میلیارد ریال برآورد می شود .

وی با اشاره به اینکه عسل تولیدی در شهرستان طارم به دلیل کیفیت و مرغوبیت بالا طرفداران بسیاری دارد، افزود: تنوع گیاهی بالا و آب و هوای خاص منطقه از عوامل مهم تاثیرگذار در کیفیت مطلوب عسل تولیدی این شهرستان به حساب می آید.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید