Iranian Agriculture News Agency

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی خبر داد:

تشکیل کارنامه الکترونیکی برای بیمه شدگان صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر/ اصلاح طرح بازنشستگی صندوق در مجلس

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی گفت: کشاورزان و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر استان می توانند با مراجعه به کارگزاری محل سکونت خود، عضو این صندوق شده و از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری فوت بهره مند شوند.

تشکیل کارنامه الکترونیکی برای بیمه شدگان صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر/ اصلاح طرح بازنشستگی صندوق در مجلس

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی از صدور کارنامه الکترونیکی برای بیمه شدگان این صندوق اجتماعی خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، محمد نظری در حاشیه بررسی مشکلات بیمه شدگان این صندوق در بستان آباد با اعلام این خبر افزود: با اجرای فاز اول این طرح، استقرار بایگانی متمرکز استانی پروندهای بیمه شدگان تا پایان امسال نهایی می شود .

وی از پیشرفت 70 درصدی طرح تطبیق کارگزاران با دستورالعمل ایجاد مؤسسات کارگزاری بیمه خبر داد و بر ساماندهی کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تأکید کرد .

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یادآور شد: 99 درصد
کارگزاری ها در قالب دهیاری ها و تعاونی های تولید روستایی و عشایری در سطح استان در طرح ساماندهی قرار دارند
.

وی از کسب رتبه اول استانی شهرستان بستان آباد با 16 هزار و 661 بیمه شده معادل 61 درصد جمعیت شهرستان خبر داد و افزود: 199خانوار از بیمه شدگان روستایی شهرستان بستان آباد هم اکنون مستمری بگیر صندوق هستند .

نظری در پایان خاطرنشان ساخت: کشاورزان و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر استان می توانند با مراجعه به کارگزاری محل سکونت خود، عضو این صندوق شده و از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری فوت بهره مند شوند .

اصلاح طرح بازنشستگی صندوق در مجلس

نماینده مردم شهرستان بستان آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از اصلاح و تصویب طرح بازنشستگی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در مجلس خبر داد .

محمد وحدتی با بیان اینکه بر اساس این طرح اعضای صندوق با پرداخت 10 سال حق عضویت و برخورداری از 70 سال سن بازنشسته می شوند، افزود: این طرح پس از تصویب در مجلس به شورای نگهبان فرستاده شده و در صورت تایید شورای نگهبان گام مهمی در جهت حمایت از اقشار زحمتکش برداشته می شود .

وی بیمه را پشتوانه مردم دانست و گفت: با پرداخت مستمری برای بازنشستگان و از کار افتادگان، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم بود .

نماینده مردم بستان آباد در مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه در برخی از روستاهای شهرستان شاهد بیشترین سالخورده هستیم که باید زیر چتر حمایتی بیمه قرار گیرند، اظهار داشت: باید تلاش شود فرهنگ بیمه همگانی حتی در دورترین روستاها ترویج شود .

وی در پایان خواستار ایجاد کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش تیکمه داش شد و افزود: بیش از 30 هزار نفر در این بخش ساکن هستند که لازم است برای خدمات رسانی بیمه ای در این بخش تلاش شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید