Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد:

آغاز عملیات بزرگترین طرح آبیاری تحت فشار کشور ویژه عشایر در جنوب سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برای اجرای این طرح بزرگ 420 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

آغاز عملیات بزرگترین طرح آبیاری تحت فشار کشور ویژه عشایر در جنوب سیستان و بلوچستان

عملیات اجرای بزرگترین طرح آبیاری تحت فشار کشور ویژه جامعه عشایری در گستره سه هزار هکتار با حضور شماری از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان دلگان واقع در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، رضا نجفی در حاشیه این مراسم که با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری آبیاری تحت فشار کشور و قائم مقام سازمان عشایری ایران برگزار شد، اظهار داشت: این طرح با این گستره برای نخستین بار ویژه جامعه عشایری کشور در این استان اجرایی شد.

وی افزود: هفت کانون عشایری دلگان در جنوب استان در قالب 600 بهره بردار و مجموع یکهزار و 250 خانوار ساکن این کانون ها از مزایای این طرح بهره مند می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: برای اجرای این طرح بزرگ 420 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی صرفه جویی در مصرف آب، بالا بردن راندمان تولید و افزایش سطح زیر کشت را از مهم ترین ویژگی های طرح آبیاری نوین اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از سال 74 تا 92، 18 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان مجهز به سامانه آبیاری نوین شده است، افزود: با نگاه ویژه دولت یازدهم به این استان سامانه آبیاری نوین در هشت هزار هکتار دیگر از زمین های کشاورزی اجرا شده یا در دست اقدام است.

وی افزود: همچنین بر روی 25 هزار هکتار دیگر از زمین های کشاورزی استان مطالعات این طرح انجام شده که 10 هزار هکتار آن آماده امضای قرارداد با پیمانکار است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید