Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اعلام کرد:

آغاز پروژه امنیت غذایی ایران - ایکاردا در استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با اجرای این پروژه سالانه 5 درصد راندمان تولید در مزارع دیم استان افزایش می یابد که طی پنج سال عملکرد مزارع دیم استان 25 درصد افزایش خواهد یافت.

آغاز پروژه امنیت غذایی ایران - ایکاردا در استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز پروژه امنیت غذایی ایران - ایکاردا با همکاری مؤسسه بین المللی ایکاردا در این استان خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، خسرو شهبازی با بیان این مطلب افزود: اجرای پروژه ایکاردا در 905 هزار هکتار از اراضی زراعی چهار استان کرمانشاه، کردستان، لرستان و آذربایجان شرقی انجام می‌شود .

وی با بیان اینکه هدف اصلی اجرای پروژه ایکاردا تأمین امنیت غذایی جامعه است، افزود: اهداف دیگر این پروژه افزایش تولید در واحد سطح در مزارع دیم و افزایش راندمان تولید است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: با اجرای این پروژه سالانه 5 درصد راندمان تولید در مزارع دیم استان افزایش می یابد که طی پنج سال عملکرد مزارع دیم استان 25 درصد افزایش خواهد یافت.

شهبازی با اشاره به اینکه در پروژه ایکاردا از کشت های حفاظتی بهره‌گیری خواهد شد، گفت: در کشت محصولات از بذور اصلاح شده مرغوب بهره‌گیری می‌شود .

وی با بیان اینکه در کارگاه‌های آموزشی، ترویجی توسط محققان آخرین یافته ها به کشاورزان انتقال داده می‌شود یادآور شد: با اجرای این پروژه کشاورزان استان کشاورزی علمی‌تری را خواهند داشت .

گفتنی است قرارداد اجرای پروژه ایکاردا توسط وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده و هم اکنون کارگاه آموزشی - ترویجی در استان کرمانشاه با حضور متولیان اجرای این پروژه در استان در حال برگزاری است .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید