Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان:

امسال 170 هزار هکتار شالیزارهای گیلان به‌صورت مکانیزه برداشت می‌شود/ در مقایسه با سال گذشته 20 هزار هکتار افزایش دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: امسال حدود 170 هزار هکتار از 238 هزار هکتار شالیزارهای گیلان به صورت مکانیزه برداشت می شود که در مقایسه با سال گذشته 20 هزار هکتار بیشتر است.

امسال 170 هزار هکتار شالیزارهای گیلان به‌صورت مکانیزه برداشت می‌شود/ در مقایسه با سال گذشته 20 هزار هکتار افزایش دارد


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان

گیلان رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در ستاد برداشت مکانیزه برنج کشور از اختصاص بیش از هزار و 200 میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون در دو استان گیلان و مازندران خبر داد و گفت: از این مقدار تا کنون حدود 800 میلیارد ریال جذب شده است.

کامبیز عباسی با اشاره به توقف کشت برنج در همه استان های کشور به غیر از گیلان و مازندران افزود: به دلیل پایین بودن بهره وری و کمبود آب، کشت این محصول فقط در این دواستان شمالی صرفه اقتصادی دارد و کشت برنج در دیگر مناطق مورد تأیید وزارت جهاد کشاورزی نیست.

وی با بیان اینکه چهار پنجم برنج کشور در گیلان و مازندران تولید می شود تصریح کرد: 85 درصد برنج در مازندران و 70 درصد برنج در گیلان به صورت مکانیزه برداشت می شود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با اشاره با اینکه به جز استان های گیلان و مازندران هیچ تسهیلاتی به استان های دیگر پرداخت نمی شود گفت: در سال های گذشته تا کنون 4 خط اعتباری برای توسعه کشاورزی ماشینی در کشور اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان هم گفت: امسال حدود 170 هزار هکتار از 238 هزار هکتار شالیزارهای گیلان به صورت مکانیزه برداشت می شود که در مقایسه با سال گذشته 20 هزار هکتار بیشتر است.

علیرضا شعبان نژاد با اشاره به اینکه دولت برنامه های ویژه ای برای کاهش سختی کار کشاورزی دارد افزود: تعامل بیشتر بانک ها برای پرداخت تسهیلات لازمه توسعه مکانیزاسیون کشاورزی است.

گفتنی است در ستاد برنج کشور نمایندگان شش استان برنج خیز کشور (گیلان، مازندران، گلستان، فارس، خوزستان و سیستان و بلوچستان) در خصوص جدیدترین یافته ها و مشکلات پیش روی برنج کشور بحث و تبادل نظر کردند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید