Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع خراسان جنوبی:

پنبه جزو ۸ محصول اقتصاد مقاومتی است و واردات آن کنترل می شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با بیان اینکه در همه محصولات سیاست این است که واردات را به شدت کنترل کنیم گفت: باتوجه به اینکه پنبه جزو ۸ محصول اقتصاد مقاومتی است بنابراین واردات آن به جدیت کنترل می شود.

پنبه جزو ۸ محصول اقتصاد مقاومتی است و واردات آن کنترل می شود


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی، عباس کشاورز در بازدید از مزارع استان خراسان جنوبی اظهار داشت: به دلیل کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی‌های پی‌درپی به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب و حفظ خاک کشت حفاظتی در کشور توسعه می‌یابد .

وی با بیان اینکه اجرای کشاورزی حفاظتی در شهرستان بشرویه به دلیل خشک‌تر بودن بیشتر احساس می‌شود گفت: درصدد هستیم تا تمام امکانات و تجهیزات را برای کشاورزان فراهم کرده تا علاوه بر ادامه حیات کشاورزی در این شهرستان خاک این منطقه نیز حفظ شود .

وی با اشاره به اینکه این حمایت‌ها باید از طریق افزایش امور مکانیزاسیون و معرفی ماشین‌ها و تجهیزات با استانداردهای بالاتر، ارتقا بذرها، و دادن سموم با کیفیت بهتر به کشاورزان صورت گیرد بیان کرد: محصول فراموش شده پنبه مجدداً با تلاش کشاورزان، حمایت محققان و سیاست‌گذاری‌های مناسب وزارتخانه به جایگاه اصلی خود برمی‌گردد .

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت افزایش عملکرد در واحد سطح را عاملی مهم در توسعه بخش کشاورزی و اقتصادی دانست و ادامه داد: کلید توسعه و تنها راهکار برای افزایش درآمد کشاورزان افزایش عملکرد در واحد سطح است .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید