Iranian Agriculture News Agency

در مقایسه با سال گذشته

برداشت محصول خاکشیر در خراسان جنوبی 28 درصد افزایش یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال با برداشت ۹۰ تن خاکشیر ۹ میلیارد ریال نصیب بهره‌برداران شد، گفت: امسال برداشت خاکشیر در خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشت.

برداشت محصول خاکشیر در خراسان جنوبی 28 درصد افزایش یافت


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی، هاشم ولی‌پور مطلق در جمع بهره‌برداران بخش کشاورزی اظهار داشت: امسال برداشت محصول خاکشیر در خراسان جنوبی 28 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت .

وی افزود: سال گذشته از 208 هکتار اراضی زیر کشت خاکشیر در خراسان جنوبی 70 تن محصول برداشت شد که در سال زراعی 95-94 میزان تولید خاکشیر در استان به 90 تن رسید .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برداشت خاکشیر امسال برای کشاورزان خراسان جنوبی 9 میلیارد ریال درآمد‌زایی دارد که بیشترین سطح زیر کشت خاکشیر مربوط به بشرویه است .

وی بیان داشت: خاکشیر در خراسان جنوبی فروردین ماه کاشته و اواسط اردیبهشت ماه برداشت می‌شود و این گیاه دارویی برای از بین بردن التهابات پوستی، درمان بیماری‌های ناشی از کمبود ویتامین ث مفید است .

ولی‌پور با اشاره به برگزاری جشنواره خاکشیر در شهرستان بشرویه گفت: هدف از برگزاری آن معرفی ظرفیت‌ها وپتانسیل‌های این شهرستان بود .

وی با بیان اینکه خاکشیر خراسان جنوبی به استانهای تهران، خراسان رضوی صادر می‌شود، افزود: یکی از خصوصیات خاکشیر شهرستان بشرویه این است که این محصول در این شهرستان ارگانیک بوده و از کود استفاده نمی‌شود و هم اکنون این شهرستان قطب تولید خاکشیر بوده و از کیفیت زیادی برخوردار است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید