Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

۱۱۵ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۹ طرح گلخانه ای خراسان جنوبی

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی از پرداخت تسهیلات به ۱۹ طرح گلخانه ای به مبلغ ۱۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

۱۱۵ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۹ طرح گلخانه ای خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی مهدی بهدانی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی برای احداث و سرمایه در گردش واحدهای گلخانه ای در راستای حمایت از گلخانه‌داران، اظهار کرد: در سال مالی گذشته هیچ گونه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به این واحدها نداشته ایم .

وی با بیان اینکه این تسهیلات بر اساس نرخ توجیهی بانک ها پرداخت می شود، افزود: به عنوان مثال زمانی که نرخ متوسط تسهیلات بانک ها ۲۱ درصد بود، این تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد اعمال می شد .

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از معرفی ۳۳ طرح گلخانه‌ای به مبلغ ۲۲ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون ۱۹ طرح تایید و تسهیلات برای آن ها پرداخت شده است .

بهدانی، میزان تسهیلات اختصاص یافته به این طرح ها را ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: احداث گلخانه یکی از ظرفیت های خوبی است که با توجه به شرایط استان می تواند توجیه اقتصادی مناسبی داشته باشد .

وی با بیان اینکه در مجموع طی سال گذشته بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی اعم از سرمایه ای و سرمایه در گردش ابلاغ شده است، عنوان داشت: تاکنون حدود ۷۰۰ طرح برای دریافت این تسهیلات در بانک های عامل مصوب شده است .

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: از این میزان ۶۸۵ طرح موفق به اخذ تسهیلات شده اند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید