Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اعلام کرد:

خرید بیش از ۹ هزار و ۱۶۱ تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی/ افزایش 26 درصدی خرید تضمینی گندم در استان

از ابتدای خرید گندم تضمینی تاکنون، ۹ هزار و ۱۶۱ تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد.

خرید بیش از ۹ هزار و ۱۶۱ تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی/ افزایش 26 درصدی خرید تضمینی گندم در استان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال در مقایسه با سال قبل خرید گندم تضمینی ۲۶ درصد افزایش یابد، گفت: از ابتدای خرید گندم تضمینی تاکنون ۹ هزار و ۱۶۱ تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد.

هاشم ولی‌پورمطلق با اشاره به اینکه امسال 22 هزار و 700 هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیرکشت گندم است، پیش‌بینی کرد: از 22 هزار و 700 هکتار زیر کشت گندم 30 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 21 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان در استان خریداری شد که تاکنون از آغاز برداشت این محصول از کشاورزان خراسان جنوبی 9 هزار و 161 تن گندم خریداری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی ادامه داد: در این مدت هفت‌هزار و 600 تن گندم در مراکز خرید تعاون روستایی و بقیه در سیلوهای غله خریداری شده و خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی از خردادماه آغاز شد.

ولی‌پورمطلق با بیان اینکه در مدت مشابه سال قبل هفت‌هزار و 240 تن گندم از کشاورزان خریداری شد، تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم خالص یک‌هزار و 207 تومان و پنج ریال است.

وی در پایان با بیان اینکه بهای گندم خریداری شده از کشاورزان پس از کارشناسی در نوبت پرداخت قرار می‌گیرد، تأکید کرد: امسال در مقایسه با سال قبل افزایش 26 درصدی خرید تضمینی گندم در استان را شاهد خواهیم بود./

A-950331-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید