Iranian Agriculture News Agency

مسئول پروژه باشگاه مشتریان خدمات حمایتی کشاورزی:

5600 نفر عضو باشگاه مشتریان قزوین شدند/ بیشترین تعداد تماس‌های باشگاه مشتریان در مشاوره، آزمایش خاک و هواشناسی

پس از گذشته دو هفته از افتتاح رسمی سامانه 1559، حدود پنج‌هزار و 600 کشاورز به عضویت باشگاه درآمدند و بیشترین تماس‌های تلفنی در بخش‌های آزمایش خاک، مشاوره و هواشناسی بوده است.

5600 نفر عضو باشگاه مشتریان قزوین شدند/ بیشترین تعداد تماس‌های باشگاه مشتریان در مشاوره، آزمایش خاک و هواشناسی


مسئول پروژه باشگاه مشتریان خدمات حمایتی کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: سامانه تلفنی 1559 با عنوان میز خدمات زنجیره تأمین نهاده‌های کشاورزی از دو هفته گذشته در استان قزوین به بهره‌برداری رسیده که در این مدت پنج‌هزار و 600 نفر عضو گرفته است.

حمیدرضا تبسمی افزود: این سامانه در بخش‌های آزمایش خاک و آب، نهاده‌ها، هواشناسی، خرید غیرحضوری با کارت اعتباری و انواع مشاوره‌ها را تلفنی ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان برای خرید نهاده‌ها، با کارت‌های اعتباری خرید می‌کنند و پس از گذشت هشت ماه باید بهای آن را بپردازند.

تبسمی ادامه داد: اطلاعات هواشناسی نیز وضعیت آب و هوای منطقه و شهرستان را تا سه روز پیش‌بینی می‌کند.

وی تصریح کرد: مشاوران شرکت از ساعت هشت تا 17 پاسخگوی کشاورزان خواهد بود و تلفن‌های پس از آن ساعت نیز ذخیره شده و در روز بعد توسط مشاوران تماس گرفته خواهد شد.

مسئول پروژه باشگاه مشتریان خدمات حمایتی کشاورزی بیشترین تعداد تماس‌های طی دو هفته اخیر را در بخش‌های آزمایش خاک، مشاوره و هواشناسی برشمرد و یادآور شد: آزمایش آب و خاک برای اعضای سامانه به‌صورت رایگان انجام می‌شود و برای کشاورزان غیرعضو نیز از تخفیف 80 درصدی برخوردار است.

تبسمی تأکید کرد: این سامانه به‌عنوان پایلوت در استان قزوین راه‌اندازی شده و تا سه ماه آینده در پنج استان کشور اجرایی می‌شود.

وی در پایان اجرای پایلوت این سامانه را یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در تأمین امنیت غذایی پایدار برشمرد و اظهار داشت: آزمایش خاک که در گذشته برای هر هکتار هزینه‌ای بیش از 350 هزار تومان داشت، امروز به‌صورت رایگان انجام می‌شود تا ضمن حفظ ارتباط دوسویه بین کشاورزان و کارشناسان، هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی کاهش یافته و تولید اقتصادی رقم بخورد./

M-950323-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید