Iranian Agriculture News Agency

المپیاد ورزشی گلستان با حمایت از پلنگ ایرانی؛

افتتاحیه نخستین المپیاد ورزشی گلستان با حضور وزیر ورزش و جوانان در استان گلستان با شعار ورزشکاران حامی تنوع زیستی

نخستین المپیاد ورزشی گلستان یادواره گرامیداشت چهارهزار شهید استان گلستان با انتخاب نماد توع زیستی استان گلستان روز دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه افتتاح خواهد شد.

افتتاحیه نخستین المپیاد ورزشی گلستان با حضور وزیر ورزش و جوانان در استان گلستان با شعار ورزشکاران حامی تنوع زیستی


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست این استان با اعلام این خبر گفت: مراسم با شکوه افتتاحیه نخستین دوره المپیاد ورزشی گرامیداشت اجلاسیه چهارهزار شهید استان گلستان با انتخاب نماد پلنگ به‌عنوان نماد تنوع زیستی استان گلستان در مجموعه ورزشی آزادی گرگان برگزار خواهد شد.

اسماعیل مهاجر افزود: با توجه به اینکه پلنگ، گونه‌ای در معرض تهدید برای انقراض و تعداد آن کم است، با تفاهم‌نامه‌ای که بین این اداره‌کل و اداره‌کل ورزش و جوانان امضاء شد، پیشنهاد شد که نماد پلنگ به‌عنوان سمبل این مسابقات روی پیراهن ورزشی تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقات حک شود تا ورزشکاران به‌عنوان حامی این حیوان نادر در راه حفاظت این گونه پیش‌قدم باشند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این اقدام افزایش آگاهی عمومی درباره اهمیت حفظ تنوع زیستی است از این رو ورزشکاران که حامی تنوع زیستی و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در محیط زیست هستند حامیانی برای پلنگ ایرانی به‌شمار می‌روند.

مسابقات المپیاد ورزشی گلستان با حضور 3500 نفر ورزشکار زن و مرد به مدت دو هفته در استان گلستان برگزار می‌شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید