Iranian Agriculture News Agency

پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در شیراز برگزار می‌شود

جشنواره سراسری فیلم سبز از 24 تا 31 اردیبهشت‌ماه همزمان با سراسر کشور در شیراز برگزار می‌شود و آثار سینمایی و فیلم‌های کوتاه با موضوعات زیست‌محیطی در تالار حافظ این شهر اکران می‌شود.

پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در شیراز برگزار می‌شود


مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس بیان داشت: جشنواره سراسری فیلم سبز از 24 تا 31 اردیبهشت‌ماه همزمان با سراسر کشور در شیراز برگزار می‌شود و آثار سینمایی و فیلم‌های کوتاه با موضوعات زیست‌محیطی در تالار حافظ این شهر اکران می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از شیراز، حمزه ولوی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه برای اشاعه فرهنگ محیط زیست بهترین ابزار، زبان هنر است، این زبان را مانا، کارآمد و تأثیرگذار دانست و گفت: هنر سریع‌ترین و زیباترین راه ارتباطی برای انتقال آگاهی‌ها و بهترین شکل انتقال مفاهیم است که در حوزه محیط زیست نیز از این ابزار برای انتقال پیام‌های محیط زیست در قالب‌های مختلف ازجمله فیلم بهره‌گیری شده است. سازمان حفاظت محیط زیست با قدمتی بیش از 50 سال در ایران، ابتدا تمایلی برای استفاده از هنر در عرصه فرهنگ زیست محیطی نداشت و بیشتر به کار حفاظتی می‌پرداخت.

وی مهم‌ترین دلیل برگزاری جشنواره فیلم سبز که پس از یک وقفه 10 ساله، امسال برگزار می‌‌شود را ارتباط خوب مردم با هنرمندان، ارتقاء هنرهای مرتبط با محیط زیست و بالا بردن میزان آگاهی عموم مردم در برخورداری با محیط زیست دانست و افزود: از آنجا که عموم مردم مخاطب ما هستند بهترین ابزار ارتباطی را هنر می‌دانیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با ابراز تأسف از اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۹۴ دچار وقفه شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با درایت و حساسیتی که هنرمندان به مسائل زیست‌محیطی نشان می‌دهند، در آغازین ماه‌های سال جدید با همکاری فرهنگ و ارشاد، بار دیگر فعالیت این جشنواره از سر گرفته شد.

در ادامه این جلسه، معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان فارس نیز اظهار داشت: جشنواره فیلم سبز باعث تعامل بیشتر بین دو دستگاه ارشاد و محیط زیست شده است که امیدواریم از این پس در چنین حوزه‌هایی که جنبه ملی دارد برای آگاهی رساندن به مردم بیشتر حضور فعال داشته باشیم.

مهدی امیدبخش با تأکید بر اینکه، این جشنواره در واقع جشنواره ملی سینما است، ادامه داد: جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در سه بخش سینمای ملی، سینمای بین‌الملل و بخش هنرهای تجسمی برگزار می‌شود.

وی با تمجید از تلاش‌های محیط‌بانان در حفظ این میراث جهانی، تصریح کرد: اهمیت حفظ محیط زیست دلیل تعامل هنرمندان با حافظان این مسئله ملی و بین‌المللی است.

معاون هنری ارشاد فارس خواستار تعامل بیشتر و گسترده‌تر هنرمندان با سازمان محیط زیست شد و تأکید کرد: فرهنگ و ارشاد فارس نیز تلاش می‌کند در زمینه آگاهی‌رسانی درباره حفظ محیط زیست مخاطب عام را محک بزند و هنرمندان را دعوت به مشارکت در این زمینه کند.

امیدبخش برپایی پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز را به فال نیک گرفت و از آمادگی این نهاد در نقش‌آفرینی بیشتر در موضوع حفاظت از محیط زیست خبر داد.

وی زمان برگزاری جشنواره را از 24 تا 31 اردیبهشت‌ماه عنوان کرد و یادآور شد: در سینمای ملی فیلم‌ها در دو بخش کودک و نوجوان و بزرگسال دسته‌بندی می‌شود و سپس در نقاط مختلف کشور اکران می‌شود.

امیدبخش افزود: بخش هنرهای تجسمی جشنواره با موضوع حفاظت از محیط زیست در زمینه‌های عکس، کاریکاتور، نقاشی، تصویربرداری و غیره خواهد بود.

محمدجواد آرمان‌مهر دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در فارس نیز از برپایی پنج عنوان کارگاه آموزشی در جریان این جشنواره خبر داد و گفت: جشنواره فیلم سبز از 24 اردیبهشت‌‌ماه به مدت یک هفته در بخش‌های سینمای ملی، بین‌الملل، هنرهای تجسمی و همچنین کارگاه‌ها، همایش‌ها، سمینارها و سخنرانی‌ها برگزار می‌شود که موضوعات کارگاه‌ها در زمینه حیات‌وحش، مستندسازی، آشنایی با مناطق حفاظت‌شده و آلاینده‌های زیست‌محیطی خواهد بود./


ارسال خبر: احسان سمیع‌زاده

C-950125-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید