Iranian Agriculture News Agency

یک فروند لنج در اسکله صیادی کنارک در آتش سوخت

یک فروند لنج صیادی مقارن ظهر امروز /پنجشنبه/ در اسکله کنارک واقع در جنوب سیستان و بلوچستان دچار حریق شد و بیش از 70 درصد آن در آتش سوخت.

زاهدان- ایرنا- یک فروند لنج صیادی مقارن ظهر امروز /پنجشنبه/ در اسکله کنارک واقع در جنوب سیستان و بلوچستان دچار حریق شد و بیش از 70 درصد آن در آتش سوخت.

مالک این لنج صیادی در تماس با خبرنگار ایرنا گفت: هنگام استارت زدن برای روشن کردن موتور لنج بر اثر ایجاد جرقه آتش سوزی رخ داد و از آنجایی که اسکله کنارک فاقد ایستگاه آتش نشانی است امکان اطفای حریق در لحظات نخست حادثه نبود.
ناخدا « ناگمان چنگویی» افزود: اسکله کنارک تا مرکز شهر فاصله زیادی دارد بطوری که پس از وقوع آتش سوزی موضوع به آتش نشانی اطلاع داده شد اما به سبب دوری راه خودروهای آتش نشانی شهرداری پس از دقایقی و آنگاه خودروهای پایگاه هوایی و دریایی به محل رسیده و حریق پس از 40 دقیقه مهار شد.
وی بیان کرد: با تلاش خودروهای آتش نشانی اعزامی از مرکز شهر و پایگاههای نظامی حریق مهار شد اما بیش از 70 درصد لنج در آتش سوخت و خسارت زیادی وارد شد.
مالک لنج صیادی قیمت این لنج را 10 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: حریق در ساعت 13 به وقوع پیوست و تلاشها در لحظات نخست بی فایده بود در صورتی که اگر اسکله صیادی کنارک دارای ایستگاه آتش نشانی بود این میزان خسارت وارد نمی شد.
چنگویی تصریح کرد: حدود هزار فروند لنج و قایق صیادی در این اسکله پهلوگیری می کنند و تاکنون چندین مورد حادثه آتش سوزی نیز در آن اتفاق افتاده اما هنوز یک دستگاه خودروی آتش نشانی مستقر نشده است.
وی اظهار داشت: با آتش گرفتن این لنج حدود 20 نفر که نان آور خانواده های خود بودند بیکار شدند.
هنوز هیچ یک از مسئولان شهرستان کنارک در این مورد اظهارنظری نکرده است.
کنارک در 700 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده است.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید