Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین خبر داد:

افزایش میزان تلقیح مصنوعی در دام های سنگین

با توجه به اهمیت تلقیح مصنوعی در اصلاح نژاد دام سنگین و متعاقب آن افزایش تولید شیر و گوشت، این مدیریت با برنامه ریزی بلند مدت و ایجاد تمهیدات لازم و همچنین ارائه آموزش­های عملی و ترویجی لازم توانسته در طول 15 سال گذشته با یک روند صعودی حدود 14000 رأس تلقیح مصنوعی دام سنگین را انجام دهد.

افزایش میزان تلقیح مصنوعی در دام های سنگین



به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، محمد حسنی با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت تلقیح مصنوعی در اصلاح نژاد دام سنگین و متعاقب آن افزایش تولید شیر و گوشت، این مدیریت با برنامه ریزی بلند مدت و ایجاد تمهیدات لازم و همچنین ارائه آموزش ­های عملی و ترویجی لازم توانسته در طول 15 سال گذشته با یک روند صعودی حدود 14000 رأس تلقیح مصنوعی دام سنگین را انجام دهد.

وی در ادامه گفت: تلقیح مصنوعی می­تواند یک تحول بزرگ در دامداری منطقه ایجاد نماید، چرا که نژادهای دورگ با توجه به عملیات­ های اصلاحی که روی آنها صورت گرفته، قادر به تولید فرآورده­های گوشتی و لبنی بیشتری در مقایسه با نژادهای بومی می­باشند.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از 90 درصد دام ­های روستایی در سطح شهرستان دورگ بوده، انتظار بر این است با تداوم این روش اصلاحی در سال­های آتی از نظر تعداد و درصد خلوص همه دام­های موجود منطقه دورگ گیری شده و از دام­های بومی صرفا در کارهای اصلاحی بهره­برداری گردد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید