Iranian Agriculture News Agency

تامین آب ۱۱۰۰ هکتار اراضی شیب‌دار چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: یک هزار و ۱۰۰ هکتار از طرح‌های تامین و انتقال آب در اراضی شیبدار در سال گذشته به بهره برداری رسید.

تامین آب ۱۱۰۰ هکتار اراضی شیب‌دار چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، حسین برزگر اظهار داشت: یک هزار و 100 هکتار از طرح‌های تامین و انتقال آب در اراضی شیبدار در سال گذشته به بهره برداری رسیده و 13 هزار هکتار از سایر طرح‌ها 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند. 

وی با بیان اینکه طرح‌های تامین و انتقال آب در اراضی شیبدار یکی از اولویت‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان است، افزود: این طرح‌ها از مهم‌ترین سیاست‌های دولت در راستای حمایت از بخش تولید و کشاورزی است.

برزگر مزایای این طرح‌ها را ارتقاء امنیت غذایی و افزایش تولیدات کشاورزی، ایجاد پوشش گیاهی، تقویت منابع آب زیرزمینی، کنترل سیلاب‌ها، جلوگیری از فرسایش و تثبیت خاک، ایجاد اشتغال و پیشرفت و آبادانی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: 26 طرح تامین و انتقال آب برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و توسعه طرح‌های کشاورزی در نیمه غربی استان در دست اجرا است.

 برزگر مطرح کرد: این طرح‌ها در سطح 13 هزار هکتار  با 10 هزار نفر فرصت شغلی  و ظرفیت تولید حداقل 100 هزار تنی تعریف شده که در زمان حاضر با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در دست اجرا است.

وی ادامه داد: در سال 1402 تعداد 5 طرح در سطح یک هزار و 100 هکتار با اشتغال بالغ بر 2 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به بهره‌برداری رسید و انتقال آب طرح‌ها تکمیل گردید که طرح‌های گل سفید، سرتنگ محمود، ابشاران و ... از جمله این طرح‌ها بودند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به نقش دولت سیزدهم و اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور در پیشرفت این طرح‌ها اشاره کرد و عنوان کرد: با تلفیق منابع سفر با جذب منابع بخش خصوصی بیش از 4 هزار  میلیارد ریال در این طرح‌ها هزینه شد که جهش 2 هزار درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید