Iranian Agriculture News Agency

استفاده از تمام ظرفیت جوجه ریزی موجب تنظیم بازار می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در زمینه تولید هیچ محدودیتی وجود ندارد و اگر از تمام ظرفیت استان در زمینه جوجه ریزی استفاده کنیم مشکلی در مدیریت و تنظیم بازار نخواهیم داشت.

استفاده از تمام ظرفیت جوجه ریزی موجب تنظیم بازار می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: احترام به ارباب‌رجوع و حل مشکلات وی باید مورد توجه همه کارکنان سازمان در هر سطحی قرار داشته باشد و این به ‌عنوان یکی از اصول اولیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی است چرا که مردم ولی‌نعمت ما هستند.

وی ادامه داد: در طرح جهش تولید در دیمزارها باید به استفاده از ترکیب کودی مناسب، کشت حبوبات و علوفه در تناوب با غلات و کمک به تغذیه مناسب توجه ویژه داشته باشیم چرا که این موارد شاخص‌هایی هستند که می‌تواند عملکرد ما در این طرح نشان دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی کشاورزی قراردادی را حلال مشکلات بخش کشاورزی و تنظیم بازار دانست و گفت: در همه حوزه‌ها باید کشاورزی قراردادی اجرایی شود تا به تنظیم بازار کمک کند.

فتحی از رصد و پایش جوجه ریزی و رصد فعالیت کشتارگاه‌های استان خبر داد و گفت: برای رصد فعالیت کشتارگاه‌های استان از نیروی انسانی استفاده خواهیم کرد تا یک کارشناس در کنار کارشناس اداره کل دامپزشکی اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد.

وی از پتانسیل جوجه ریزی ماهانه 6 میلیون قطعه در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: اگر از این پتانسیل به صورت کامل استفاده شود و جوجه ریزی را افزایش دهیم، در زمینه تنظیم بازار مشکلی نخواهیم داشت و مجبور به اقدامات کنترلی و قهری در این زمینه نخواهیم بود. مقام عالی وزارت نیز در جلسه شورای معاونان وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد که در حوزه تولید استان‌ها اجازه ندارند هیچ‌گونه محدودیتی قائل شوند و این تصمیم به‌ صورت مکتوب نیز به همه استان‌ها ابلاغ شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بر توجه ویژه بر اجرای احکام صادره باقی‌مانده در حوزه تغییر کاربری اراضی کشاورزی تأکید کرد و گفت: همه احکام باقی‌مانده در این زمینه باید هر چه سریع‌تر اجرا شود.

فتحی رفع تداخل اراضی را از دیگر اولویت‌های سازمان دانست که باید مورد توجه مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها قرار گیرد و ادامه داد: در زمینه رفع تداخل اراضی و صدور سند باید با جدیت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی بر لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه‌ تمام آب‌وخاک در استان تأکید کرد و گفت: پروژه‌هایی که نیمه‌تمام مانده‌اند باید علت‌یابی شوند و نسبت به تکمیل این پروژه‌ها اقدام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود شناسنامه‌دار کردن باغات را از دیگر اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی قلمداد کرد و بر لزوم توجه ویژه ‌بر اجرای آن تأکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید