Iranian Agriculture News Agency

رفع تداخلات ۸۰ درصد از اراضی ملی و کشاورزی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۸۰ درصد اراضی ملی و کشاورزی استان رفع تداخلات انجام شده و مابقی به دلیل اجرای حدنگاری و کاداستر اراضی ملی در دستور کار است و تا پایان سال نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

رفع تداخلات ۸۰ درصد از اراضی ملی و کشاورزی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، علی احمدی با اشاره به ضرورت اجرای طرح رفع تداخلات اراضی ملی، کشاورزی و مستثنیات بیان کرد: اجرای طرح رفع تداخلات اراضی ملی، کشاورزی و مستثنیات استان تا پایان سال با هدف کشاورزی پایدار و حفظ انفال به اتمام خواهد رسید.

وی اظهار داشت: در حوزه منابع طبیعی، اختلافات در بیشتر روستاها در رابطه با تشخیص منابع طبیعی از اراضی کشاورزی و مستثنیات به عنوان موضوع مشترک است که رسیدگی به این موضوع در کارگروه رفع تداخلات سازمان جهادکشاورزی در دست اجرا است.

احمدی اظهار داشت: در هارونی و سودجان نیز سال گذشته هشت سازه سنگی، ملاتی با اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال انجام شده است.

به گفته وی، هم‌اکنون زمین‌های مورد نیاز تأمین مسکن روستایی و طرح هادی شهر هارونی و سودجان تحویل بنیاد مسکن داده شده است.

احمدی با اشاره به اینکه طرح احداث مجتمع دامداری و گلخانه‌ای در این شهر تصویب شده است، گفت: تخصیص اراضی ملی به این طرح در دست اقدام است.

قابل‌ذکر است، سد بیدکان شهرستان شهرکرد یک سد مخزنی با حجم ۱۴ میلیون مترمکعب با سرریز و ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب مخزن ثابت طراحی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید