Iranian Agriculture News Agency

۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح سد بیدکان پیشنهاد شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای طرح سد بیدکان از محل اعتبارات دور دوم سفر رئیس‌جمهور ۵۰۰ میلیارد ریال پیشنهاد شده است که با تخصیص این اعتبار پیشرفت فیزیکی این طرح افزایش چشمگیری خواهد داشت.

۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح سد بیدکان پیشنهاد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر در جلسه شورای اداری بخش لاران شهرستان شهرکرد که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و مدیران استانی برگزار شد، بیان کرد: تکمیل طرح سد بیدکان از مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرای این بخش است که با اجرای آن دو هزار و ۷۰۰ هکتار آب‌رسانی به اراضی کشاورزی شهرستان انجام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرا و تکمیل مرحله دوم این طرح، قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد و عملیات اجرای مرحله دوم آب‌رسانی آغاز شده است.

به گفته وی، برای اجرای این طرح ۱۵۰ میلیارد ریال لوله در چند ماه گذشته خریداری‌شده و ۸۰۰ میلیارد ریال لوله نیز از محل فروش اموال و اعتبارات ملی خریداری خواهد شد.

برزگر با اشاره به اینکه کل مسیر اجرای این طرح ۵۷ کیلومتر است که درسه سال اجرا می‌شود، گفت: ۱۰ کیلومتر این طرح به اتمام رسیده است و ۲۰ کیلومتر نیز تا پایان سال اجرا خواهد شد.

وی گفت: تاکنون رفع تداخلات ۱۰۰ پلاک از مجموع ۱۰۸ پلاک اراضی کشاورزی و ملی شهرستان شهرکرد در کارگروه شهرستان نهایی شده است و پیش‌بینی ‌می‌شود تا پایان سال جاری رفع تداخلات این ۱۰۰ پلاک نهایی و کاداستر این اراضی تهیه و به منابع طبیعی تحویل داده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت توسعه گلخانه در استان افزود: تاکنون چهار گلخانه در این بخش راه‌اندازی شده بود که در یک سال گذشته این تعداد به ۱۴ گلخانه رسیده است و توسعه ظرفیت‌های جدید مهم‌ترین برنامه سالجاری است.

برزگر اظهار داشت: برای احداث مجتمع دامداری دام سبک و سنگین در این بخش به‌عنوان دغدغه مهم مردم مکان‌یابی انجام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید