Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی:

بازار عرضه گوشت مرغ در آذربایجان غربی متعادل است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بازار عرضه مرغ گرم در استان نسبت به یک ماه گذشته متعادل شده و سعی می‌شود با مدیریت آن، وضعیت این بازار پرتقاضا تثبیت شود.

بازار عرضه گوشت مرغ در آذربایجان غربی متعادل است

به گزارش خبرنگار ایانا آذربایجان‌غربی، جواد کرمی روز چهارشنبه در جلسه تنظیم بازار این استان بیان کرد: در آستانه شب یلدا و ایام فاطمیه علاوه بر کشتار روزانه و عادی مرغ، ۲۰ تن مرغ منجمد برای مصارف هیات‌های مذهبی و ۵۰ تن نیز برای عرضه در تعاونی‌های کارگری، فرهنگیان و کارمندی و ۳۰ تن برای مواقع ضروری در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: برای تعادل بازار همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها لازم است و در این زمینه پلیس و نیروی انتظامی باید بیشتر با تنظیم بازار همکاری داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: لازم است تا با هماهنگی با کشتارگاه‌ها و برنامه ریزی‌های دقیق در آستانه شب یلدا کشتار مرغ افزایش یابد تا مشکلی در عرضه وجود نداشته باشد.

کرمی با اشاره به شیوهنامه تولید و عرضه مرغ گوشتی اضافه کرد: شیوهنامه لازم پیش‌تر تدوین شده و باید تلاش شود با بومیسازی و بهروزرسانی آن بتوان چالش‌های مقطعی در این باره را رفع کرد.

وی اضافه کرد: گلوگاه‌های خروج مرغ از استان باید شناسایی و از آن جلوگیری شود در عین حال نباید اجازه داد تا تولید کنندگان و کشتارگاه‌ها متضرر شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: اجرای مصوبات تنظیم بازار نیز از ضروریات است و نباید به مساله و چالش‌های موجود مقطعی در عرضه مرغ به صورت یک موضوع صنفی نگریسته شود.

هیچ کمبودی درتامین مرغ در‌ استان آذربایجان‌غربی وجود ندارد

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌غربی نیز بااشاره به جوجه‌ریزی ۴میلیون و۶۰۰هزار قطعه در آبان‌ ماه در این استان گفت:در روز‌های آینده هیچ کمبودی درتامین مرغ دراستان وجود نداشته وحتی مازاد برمصرف تولید هم پیش بینی می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه افزایش قیمت گوشت قرمز موجب افزایش تقاضا برای گوشت مرغ شده است، ادامه داد: لازم است توسط اتحادیه دامداران در آستانه شب یلدا تدابیری اتخاذ و کاهش ۱۰ درصدی قیمت گوشت لحاظ شود.

عادل نجف زاده اظهار کرد: نظارت‌های ویژه بر قیمت‌ها در بازار عرضه کالا‌های مورد نیاز شهروندان برای شب یلدا نیز آغاز شده است و ادامه دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید