Iranian Agriculture News Agency

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

وجدان کاری کلید موفقیت مدیران اجرایی

محمد صادق حاج محمدی به عنوان سرپرست جدید مدیریت بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات این سازمان معرفی و از مدیر سابق این مدیریت روح الله نوروز زاده که به درجه بازنشستگی نائل شده قدردانی بعمل آمد.

وجدان کاری کلید موفقیت مدیران اجرایی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، حجت الاسلام اکبراکبری که در مراسم تودیع و معارفه مدیر بازرسی ارزیابی عمکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: مدیری که در عرصه پاسخگویی به شکایات و رسیدگی به درد دل مردم و ارباب رجوع مشغول فعالیت است می بایست از برخی از ویژگی های خاص و ارزشمندی برخوردار باشد که یکی از این ویژگی ها زمان شناسی است همه افراد برای موفقیت در همه جنبه‌های زندگی خود، باید اهمیت زمان را درک کنند. افرادی که وقتشان را تلف می‌کنند، در خلق‌ شخصیت خود ناکام می‌مانند. درنتیجه، مدیریت زمان را می‌توان کلید موفقیت‌ در کار و زندگی و خدمت به  ارباب رجوعی دانست که در عرصه کشاورزی و دامپروری شرافتمند ترین شغل را دارد.

این مقام مسول یکی دیگر از ویژگی های یک مدیر موفق در این عرصه را وجدان کاری برشمرد و افزود: وجدان کاری عبارت است از مجموعه عواملی که در فرد سازمانی نظام ارزشی بوجود می‌ آورد در صورت دارا بودن بالاترین حد وجدان کار می‌ توان جامعه‌ای را تصور کرد که در آن افراد در مشاغل گوناگون سعی دارند تا کارهای محوله را به بهترین وجه و بطور دقیق و کامل و با رعایت اصول بهینه سازی انجام دهند. پس وجدان کاری موجب می‌گردد تا افراد سیستمی و نظام‌ مند گردند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه یکی دیگر از ویژگی های مدیران را در ساده زیستی دانست و افزود: بارزترین مصداق مدیر اسلامی در جمهوری اسلامی را میتوان رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضور امام خمینی(ره) معرفی کرد که به معنی واقعی کلمه غرق در خدا بود و جز در راه اهداف اسلامی گامی برنداشت. با اندکی تامل درمی‌یابیم که الگوی حکومت داری امام راحل، حضرت علی بن ابی طالب(ع) بود که مظهر جهانی عدالت و انصاف و حق گرایی است. امام حسن(ع) بعد از وفات پدر بزرگوارش در خطابه ای شورانگیز و مظلومانه فرمود، به خدا قسم، پدرم در طول حکومت خود برای خوش در جهت منافع مادی خود، حتی خشتی روی خشت ننهاد». آری علی(ع) از خود درهم و دیناری به جای نگذاشت و زندگی اشرافی و کاخ نشینی را به زندگی فقیرانه روی خاک و حصیر ترجیح نداد. جامه خشن می پوشید و از طعام فقرا تناول میکرد. هیچگاه فقرا و محرومان را از خود نراند و از آنها غفلت نکرد.

لازم به توضیح است که در پایان این مراسم محمد صادق حاج محمدی به عنوان سرپرست جدید مدیریت بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات این سازمان معرفی و از مدیر سابق این مدیریت روح الله نوروز زاده که به درجه بازنشستگی نائل شده قدردانی بعمل آمد.

148148

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید