Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از577 هزار تن محصول سیب زمینی در شهرستان اردبیل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: امسال 16 هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان اردبیل به کشت سیب زمینی اختصاص یافت که از این سطح بیش از 577 هزار تن محصول برداشت شد.

تولید بیش از577 هزار تن محصول سیب زمینی در شهرستان اردبیل

  به گزارش خبرنگار ایانا در  استان اردبیل ، علی حسین احدی عالیمدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل با اعلام این خبر گفت: امسال 16 هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان اردبیل به کشت سیب زمینی اختصاص یافت که از این سطح بیش از 577 هزار تن محصول برداشت شد.

وی افزود: : سیب زمینی یکی از عمده محصولات تولیدی این شهرستان بوده و وجود اراضی حاصلخیز و مستعد و آب و هوای مناسب موجب شده تا شهرستان اردبیل از قطب های مهم تولید سیب زمینی کشور محسوب شود .

وی عمده رقم کشت شده در اراضی شهرستان اردبیل را رقم آگریا عنوان نمود و از سایر ارقام کشت شده در منطقه نیز ارقام جلی،فونتانه،بانبا،کایزر،اسپریت وساتینا را ذکر کرد.

احدی عالی در ادامه با بیان اینکه سیب زمینی یکی از عمده محصولات تولیدی این شهرستان بوده و از بازار فروش مناسب داخلی و خارجی نیز برخوردار است، افزود:در این شهرستان 19 واحد در زمینه سورتینگ ، انبار سرد و سردخانه بالای صفر درجه سیب زمینی مجموعا با ظرفیت 99000 تن در سال و میزان اشتغال 149 نفر به طور مستقیم و 1 واحد تولید سیب زمینی منجمد آماده طبخ با ظرفیت تولید سالانه 30 هزار تن با اشتغال زایی 50 نفر به طور مستقیم مشغول به فعالیت است؛ همچنین 16 واحد نیز در زمینه های تولید فراورده های سیب زمینی و سردخانه بالای صفردرجه در حوزه این شهرستان در حال تاسیس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل به سیب زمینی کاران توصیه کرد، محصول تولیدی خود را در انبارها و سردخانه های استاندارد نگهداری نمایند و به توصیه های فنی کارشناسان عمل کنند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به حصول عملکرد بالا و قابل توجه در مزارعی که از سیستم آبیاری تحت فشار بهره مند شده اند، افزود: اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار خصوصا سیستم آبیاری تیپ در مزارع سیب زمینی علاوه بر کاهش  مصرف آب ، تاثیر بسزایی در افزایش عملکرد و کیفیت محصول تولیدی خواهد داشت.

 وی در پایان از کشاورزان درخواست کرد از فرصت مساعدت دولت برای توسعه آبیاری تحت فشار استفاده کنند وشیوه های نوین آبیاری را جایگزین روش های آبیاری سنتی کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید