Iranian Agriculture News Agency

صادرات سیب‌زمینی از اردبیل به کشورهای خارجی همچنان ادامه دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تا پایان آذرماه سال جاری بیش از ۲۵۰ هزارتن سیب‌زمینی از کشور صادر شده که این میزان در سال گذشته ۱۱۴ هزارتن بوده است. بیش از ۱۵ هزارتن سیب‌زمینی به کشورهای خارجی صادر شده و صدور این محصول همچنان ادامه دارد.

صادرات سیب‌زمینی از اردبیل به کشورهای خارجی همچنان ادامه دارد

به گزارش ایانا، نوبخت اژدری مقصد صادرات را عمدتا کشورهای حوزه قفقاز خواند و بیان کرد: محصول سیب‌زمینی از اردبیل به کشورهای آذربایجان، عراق، ترکمنستان، ازبکستان، پاکستان و بلاروس صادر می‌شود.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیب‌زمینی استان اردبیل گفت: به لحاظ خوش خوراکی و ماندگاری بالای سیب‌زمینی اردبیل، در بازارهای داخلی و خارجی مشتری خوبی دارد و بسیاری از صنایع تبدیلی خواهان این محصول هستند.

رئیس سازمان جهاد در ادامه گفت: در سال جاری در استان اردبیل 19 هزار و 233 هکتار سیب‌زمینی کشت و مقدار 790 هزار تن سیب‌زمینی تولید شده که حدود ۲۰۰ هزارتن مصرف داخل استانی داشته و مابقی برای مصارف خوراکی، صنعتی و بذر به خارج از کشور و استان‌های داخل کشور صادر می‌شود.

اژدری توضیح داد: میزان موجودی سیب‌زمینی استان در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار تن است. نظر به اینکه دمای پاییز و نیمه اول دی‌ماه امسال نسبت به سنوات قبل بیش از ۳/۶ درجه بالاتر بوده، این موضوع باعث نگرانی کشاورزان از مدت انبارمانی سیب‌زمینی شده است.

وی از صاحبان صنایع و تجار خواست با توجه به کیفیت بالای سیب‌زمینی اردبیل و به ویژه رقم اگریا و همچنین به‌منظور حمایت از کشاورزان و تولید داخلی اقدام به خرید این محصول کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید