Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

طرح ملی جهش تولید برای دستیابی به پایداری تولید با جدیت دنبال می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به‌منظور دستیابی به امنیت غذایی و قطع وابستگی به واردات محصولات استراتژیک و مهم و پایداری تولید در سال جاری طرح جهش تولید در دیمزارها در سطح بیش از 360 هزار هکتار به اجرا در خواهد آمد.

طرح ملی جهش تولید برای دستیابی به پایداری تولید با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، احمد شهریار با اعلام این مطلب افزود: برنامه ابلاغی برای استان در ارتباط با طرح جهش تولید در دیمزارها 360 هزارهکتار است ولی به دلیل کاهش بارندگی و پایین بودن رطوبت در مناطق شمالی و جنوبی و مرکزی با کاهش رطوبت برای کشت مواجه هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: مزارعی که زودتر کاشته شده‌اند خوشبختانه از وضعیت سطح سبز مطلوبی برخوردار هستند و تا این لحظه سه هزار و 67 هکتار از اراضی به زیر کشت کلزا رفته است که با توجه به بازدیدهای میدانی که توسط کارشناسان انجام شده خوشبختانه این محصول از سطح سبز و قابل قبولی برخوردار است.

وی افزود: بیش از 90 درصد سطح ابلاغی محصول گندم زیر کشت رفته است و به زودی کشت پاییزه عدس نیز در استان آغاز خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در ادامه سخنان خود گفت: به میزان 30 هزار لیتر بذر مال مصرف شده و در کشت‌های انتظاری نیز مصرف بذرمال‌ها را در دستور کار قرار خواهیم داد.

شهریار در خصوص وضعیت جذب ادوات مورد نیاز برای اجرای موفقیت آمیز طرح جهش تولید در دیمزارها خاطرنشان کرد: تعداد 107 نفر برای جذب انواع ادوات مورد نیاز به بانک عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد 48 نفر موفق به جذب این ادوات شده‌اند و مابقی متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار در صف دریافت این ادوات معطل مانده‌اند که با تلاش و پیگیری‌های به عمل آمده به زودی این اعتبار نیز تخصیص داده خواهد شد و ما شاهد جذب این ادوات در استان خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید