Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی برداشت 60 هزار تن گندم در شهرستان بیله سوار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار گفت: علمیات برداشت گندم آبی و دیم از مزارع این شهرستان آغاز شده و تعداد بیش از 700 دستگاه کمباین با نظارت تعداد 9 نفر از کارشناسان مجرب و مهندسین ناظر عملیات برداشت را انجام می دهند .

پیش بینی برداشت 60 هزار تن گندم در شهرستان بیله سوار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، ربعلی جهانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار با اعلام این خبر افزود: علمیات برداشت گندم آبی و دیم از مزارع این شهرستان آغاز شده و تعداد بیش از 700 دستگاه کمباین با نظارت تعداد 9 نفر از کارشناسان مجرب و مهندسین ناظر عملیات برداشت را انجام می دهند . 

وی با اشاره به اینکه شهرستان بیله سوار به عنوان انبار غله استان و حتی کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال در برداشت محصول گندم و جو شاهد بازدهی مناسب اراضی زراعی بودیم به طوری که از یک ماه گذشته برداشت گندم آغاز و هنوز هم عملیات برداشت همچنان ادامه دارد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار افزود: تاکنون علی رغم خشکسالی های شدید در مناطق دیم و کاهش 80 درصدی عملکرد بیش از 53 هزار تن گندم از تولید کنندگان خریداری شده است . 

این مقام مسئول  در ادامه سخنان خود افزود: ده مرکز خرید گندم به صورت شبانه روزی در سطح شهرستان فعال می باشد وتولید کنندگان می توانند بدون هرگونه نگرانی محصولات تولیدی خود را به نزدیکترین مرکز خرید منتقل و نسبت به فروش آن اقدام نمایند . 

جهانی در ادامه سخنان خود افزود: پیش بینی می شود 60 هزار تن گند م از مزارع این شهرستان برداشت شود که 40 هزار تن آن مازاد بر نیاز خواهد بود و تحویل مراکز خرید خواهد شد . 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار با بیان اینکه این شهرستان در تولید محصول گندم یکی از قطب‌های اصلی کشور محسوب می‌شود، افزود: تمامی سیلوهای ذخیره گندم بیله سوار منطبق بر موازین پدافند غیرعامل ایجاد شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید