Iranian Agriculture News Agency

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

امنیت غذایی و تامین آن از مسئولیت های سنگین جهاد کشاورزی است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: امنیت غذایی و تامین آن با سعی و اهتمام در تولید ازمسئولیت های سنگین جهاد کشاورزی است.

امنیت غذایی و تامین آن  از مسئولیت های سنگین جهاد کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، حجت الاسلام حسین کثیر لو در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه و مدیران کل دستگاههای وابسته استان که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه ترتیب یافته بود ، با اعلام این مطلب افزود: امنیت غذایی و تامین آن با سعی و اهتمام در تولید ازمسئولیت های سنگین جهاد کشاورزی است که با مدیریت ونظارت و هدایت بهره برداران و کشاورزان تامین می شود . 

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: در استان تشکیلات اداری مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و دستگاههای وابسته به لحاظ ماموریت و مسئولیت مختص به خود یک مجموعه گسترده ای است و ماهم طبق قانون در کنار مردم و تولید کنندگان با معیار قانون وتحقق اهداف آن حامی دستگاههای دولتی برای ارائه خدمات مناسب هستیم . 

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه منابع اصلی آب و خاک گفت: مهد  و بستر تولید یعنی خاک با وجود آب دو عنصر اساسی هستند که تولید محصولات کشاورزی با این دو منبع محقق می شود که با افزایش و ازدیاد جمعیت برای تامین نیاز غذایی و از طرف دیگر احداث و تاسیس صنایع مرتبط و سرمایه گذاری در این بخش که اجتناب ناپذیر می باشد در گستره طبیعت و در بطن و متن خاک صورت می گیرد.

وی افزود: در واقع هم در فکر تامین امنیت غذایی بوده و هم با احداث و توسعه صنایع مرتبط و سرمایه گذاری برنامه داشته باشیم که این مهم مدیریت هوشمندانه می طلبد و شناخت و آگاهی دهی برای افکار عمومی از باب مراقبت و حفاظت از خاک بیش از پیش از اهمیت خاصی برخوردار می شود   و در این میان لازم است عرصه را برای فرصت طلبان که قصد و نیت زمین خواری دارند ناامن و تنگ تر کرده و با درایت و حفاظت کامل از اراضی کشاورزی که در مجموعه ی دستگاه قضایی استان  بطور مرتب و منظم جلسات آن با عنوان شورای حفظ بیت المال برگزار می شود که سازمان جهاد کشاورزی اصلی ترین عضو آن می باشد همواره با جدیت از منبع تولید غذا ( خاک ) حفاظت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل درادامه سخنان خود به عنصر مهم دیگری یعنی آب و اهمیت آن اشاره کرد و گفت : استفاده از آب برای شرب و کشاورزی بویژه در شرایط کنونی بایستی بر مبنای مدیریت شایسته صورت گیردکه هم در شرایط فعلی به صورت اصولی مورد مصرف و بهره برداری قرار گیرد و هم برای نسل آینده حفظ شود . 

این مقام مسئول افزود: دادگستری استان با مجموعه قضایی در کنار دستگاههای دولتی بویژه مجموعه سازمان جهاد کشاورزی به عنوان تسهیل خدمات برای مردم می باشد اما در این میان معیار قانون و عمل به آن است که مسئول را برای منت بی منت یاری می نماید و در تمامی زمینه ها عمل به قانون همواره مورد تاکید مکتب اسلام و قران می باشد که روح و اساس انقلاب اسلامی و اهداف امام راحل ( ره ) و تاکیدات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) با رعایت این نکات مهم متجلی است و همواره ضامن سلامت فعالیت ها برای ارائه خدمات است.

حجت الاسلام کثیر لو با قدردانی از سعی و اهتمام مسئولان و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان و مجموعه تابعه گفت : دیگرفرصت برای خطا و آزمایش باقی نمانده لازم است برای حل مشکلات مردم با رعایت قانون که احقاقگرحق  و مانع تضییع حق و حقوق می باشد هوشمندانه حمل کنیم.

لازم به توضیح است در این دیدار که مدیران دستگاههای وابسته حضور داشتند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش گزارشی از عملکرد سازمان بویژه اقدامات انجام یافته در طرح مهم مردمی سازی یارانه ها تشریح کرد و هریک از مدیران کل به اختصار عملکرد و فعالیت های خود را بیان داشتند .  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید