Iranian Agriculture News Agency

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور استانها:

تنها راه رسیدن به عزت و سربلندی در بخش کشاورزی مدیریت فرهنگ جهادی است

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور استانها گفت: تنها راه رسیدن به عزت و سربلندی در بخش کشاورزی مدیریت فرهنگ جهادی است.

تنها راه رسیدن به عزت و سربلندی در بخش کشاورزی  مدیریت فرهنگ جهادی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، هوشنگ محمدی که در جلسه تودیع و معارفه روسای سازمان جهاد کشاورزی استان در محل سالن اجتماعات این سازمان سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: اگر بتوانیم اقتدار غذایی را در کشور حل کنیم بسیاز از مشکلات بخش اقتصادی کشور را نیز قادر خواهیم بود حل کنیم . بخش کشاورزی کشور نقش بسیار کلیدی و موفقیت آمیزی در استقلال و خود کفایی کشور دارد در این بخش بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود و هشتاد هزار نفر در وزارت جهادکشاورزی در عرصه تولید و سازندگی حضور دارند و تعداد بیش از 300 هزار نفر تحصیل کرده و مهندس کشاورزی نیز این بخش را همراهی می کنند .

این مقام مسئول افزود : در حال حاضر پایه و اساس فعالیت های دولت در راستای دستیابی به اقتدار غذایی است، در همین راستا نیز سیاست دولت بر این قرار دارد تا اتحادیه ها و تعاونیها را در این بخش گسترش دهد.

وی ادامه داد: تنها راه رسیدن به عزت و سربلندی در بخش کشاورزی  مدیریت فرهنگ جهادی است تنها با توکل به خداوند متعال و بهره گیری از چنین مدیریت توانمندی می توان کشوررا در بخش کشاورزی به خودکفایی و استقلال واقعی پیش برد .

این مقام مسئول افزود: دقت و سرعت و امانتداری درحوزه مدیریت می تواند بسیاری از مسائل و مشکلات بخش کشاورزی را حل وفصل کند.

در ادامه یاسر عبداللهی عابد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل نیز افزود:   بخش کشاورزی نقش بسیار مهم و کلیدی در ایجاد اشتغال و کار آفرینی دارد . میزان تولید محصولات کشاورزی در استان بیش از 4 میلیون تن می باشد  که درحال حاضر صنایع تبدیلی وتکیملی می توانند 2 میلیون تن از این محصولات را پوشش دهند این امر گوایای این واقعیت است که می بایست در زمینه توسعه صنایع تبدیلی وتکمیلی در استان برنامه ریزی های مدون و کار آمدی بعمل آید .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: درحال حاضر برای تعداد 256 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی مجوز فعالیت صادر شده است که امیدواریم این روند با شتاب بیشتری جلوبرود .

وی ادامه داد : می بایست برنامه ریزی در بخش کشاورزی به گونه ای باشد که از خام فروشی محصولات کشاورزی پرهیز شود و سیاست در راستای گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی باشد و سرمایه گذاری های اساسی در خصوص محصولات دارای ارزش افزوده مبذول گردد .

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود افزو: تکمیل وبهبود سیاست الگوی کشت می باشد با جدیت دنبال شود تا بتوانیم با استفاده از حداقل آب مورد نیاز بیشترین میزان محصولات کشاورزی را تولید کنیم .

وی ادامه داد : راه اندازی پایانه های محصولات کشاورزی و گسترش باراندازها می بایست با جدیت دنبال شود همچنین توسعه انبارها و سردخانه ها در اولویت فعالیت های بخش کشاورزی استان قرارگیرد .

در ادامه رئیس اسبق سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خلیل نیکشاد نیز افزود:  استان اردبیل ویترین تولید  انواع بذور کشاورزی است . این استان 130 هزار خانوار بهره بردار دارد و در بخش کشاورزی قطب دانشگاهی کشور محسوب می شود .

وی  افزود: مردمی ترین اقتصاد کشور بخش کشاورزی است که 96 درصد شاغلین این بخش را کشاورزان تشکیل می دهد . قدرت و تجارت نهفته در محصولات کشاورزی معادلات دیپلماسی هر کشوری را تعیین می کند . و تاثیر ویژه بخش کشاورزی در متغیر های اقتصادی و ارزش افزوده در بخش کشاورزی تشکیل می دهد .

نیکشاد افزود: کشاورزی پیش ران و موتور محرکه سیار بخش ها است و4/8 درصد رشد اقتصادی کشورمربوط به بخش کشاورزی است . ایران جزو یکی از ده کشور جهان است که 80 درصد در تولید محصولات کشاورزی وابسته به خود می باشد .

رئیس اسبق سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنان خود افزود: اولین ایستگاه تحقیقات تک محصولی کشور در بهار سال 1400 با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی درا ستان اردبیل راه اندازی شد .

وی ادامه داد : حفظ بانک ژنی شتر دو کوهانه یکی از اساسی ترین اقداماتی بود که در این حوزه شکل گرفت و با افتخار می توانیم بگوییم که ایستگاه پرورش شتر دوکوهانه در استان اردبیل بانک ژنی نه تنها کشور بلکه کشورهای همسایه نیرمی باشد .

نیکشادافزود: اقدامات بسیار خوبی در حوزه سیستم های آبیاری تحت فشار در طی چهار سال گذشته صورت گرفته است که از آن جمله می توانیم به ارتقاء جایگاه استان از رتبه 29 کشوری به رتبه 4 کشوری دراجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار اشاره کنیم .

نیکشاد همچنین افزود: بزرگترین مجتمع گلخانه ای کشور دردشت مغان راه اندازی شده است که به دلیل فراهم آوردن زمینه کاری برای اشتغال 20 هزار نفر بسیاری از کارشناسان آن را با پارس جنوبی مقایسه می کنند . استان اردبیل در زمینه فعالیت های انجام گرفته در زمینه افزایش سطح میزان تولید محصولات گلخانه ای در کشور سه سال پشت سر هم رتبه های اول تا سوم کشوری را به خود اختصاص داده است .

در ادامه نادر تقی زاده رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیزافزود : محور فعالیت ها و کارهای جهاد کشاورزی می بایست برنامه محور باشد و با برنامه ریزی های اصولی و حساب شده طرحها و پروژه های بخش کشاورزی را مدیریت کنیم .

تقی زاده در ادامه سخنان خود افزود: یکی از اساسی ترین و کلیدی ترین کاری که می بایست برروی آن سرمایه گذاری کرد حمایت و پشتیبانی همه جانبه و بجا از سرمایه گذاران است تنها با حمایت اصولی و کارآمد از سرمایه گذاران می توان مشکلات بخش تولید و اشتغال را رفع کرد درهمین راستا قطعا اولین کاری که می باست انجام شود این است که اولویت های سرمایه گذاری تک تک شهرستانهای استان می بایست مشخص شود و اقدامات اصولی و بجایی در راستای حمایت ار سرمایه گذاران انجام گیرد .

در ادامه حجت الاسلام اکبر اکبری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان نیز افزود: یکی از مهمترین و کلیدی تری کارها در بخش کشاورزی استفاده از مدیریت جهادی است و تنها در سایه مدیریت جهادی است که می توان بسیاری از موانع پیش روی بخش کشاورزی را از میان برداشت .

وی ادامه داد : خدمت به خلق الله یکی از بزرگترین موهبت های الهی است خدمتگذاران بخش کشاورزی درسایه خون شهیدان و ایثارو از خودگذشتگی رزمندگان اسلام توانسته اند توفیق خدمت به دست اندرکاران بخش تولید را کسب نمایند .

در پایان این مراسم ضمن تقدیر و قدردانی از زحمات خلیل نیکشاد، نادر تقی زاده به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل معرفی شد.

لازم به توضیح است دکتر محمدی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور استان ها و سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نادر تقی زاده به همراه رئیس سازمان سابق و جمعی از مسئولین سازمان با حضور درگلزار شهدای گمنام ضمن ادای احترام فاتحه ای قرائت کردند و قبل ازمعارفه با استاندار اردبیل دیدار و گفتگو کردند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید