Iranian Agriculture News Agency

نوبخت از جزئیات توافق برای اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی خبر داد:

82 هزار فرصت شغلی در حوزه کشاورزی ایجاد می‌شود

نوبخت: امسال یک ماه زودتر پرداخت‌ به گندم‌کاران انجام شد

ایانا_سیاست و دیپلماسی|| رئیس سازمان برنامه و بودجه در مراسم امضای توافق بین صندوق توسعه ملی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی، با بیان اینکه امروز تفاهم شد تا حداقل 82 هزار فرصت شغلی جدید در حوزه کشاورزی در 10 رسته فعالیت انجام شود، گفت: تاکنون 31 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پول پرداخت شده که به صورت نقد و اوراق بود.

82 هزار فرصت شغلی در حوزه کشاورزی ایجاد می‌شود

به گزارش ایانا، محمد باقر نوبخت در مراسم امضای تفاهم‌نامه برنامه تولید و اشتغال در حوزه جهاد کشاورزی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی برگزار شد با اشاره به اینکه اقتصاد خواسته یا ناخواسته به خاطر متغیر برون‌زا زودتر تحت تاثیر تکانه‌ها قرار می‌گیرد، گفت: ارز یک متغیر برون‌زا بوده که تا حدی تحت تاثیر قرار گرفت، ضمن عذرخواهی از مردم، از مسئولان بانک مرکزی تشکر می‌کنیم که ثبات را ایجاد کردند و امیدواریم این روند ادامه یابد.

او افزود: توانستیم بدخواهی آمریکا از مسیر تحریم را در بخش‌هایی خنثی کنیم. مردم مباحثی از جمله رشد اقتصادی، فرصت شغلی جدید و تثبیت اشتغال موجود را از ما طلب می کنند و دانشگاه‌ها با آهنگ قابل قبولی نسبت به آموزش و فارغ‌التحصیلی افراد ماهر مشارکت می‌کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امروز تفاهم شد تا حداقل 82 هزار فرصت شغلی جدید در 10 رسته فعالیت انجام شود که 6 رسته آن برای تثبیت اشتغال موجود تعریف شد، گفت: همچنین توسعه باغات در مناطق مرزی در دستور کار است.

نوبخت با اشاره به گزارش‌های بین‌المللی اظهارداشت: آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که ایران یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و طبق گزارشات بین‌المللی، ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و قطعاً کشور کوچکی نیستیم که با یک تحریم ملت‌ها را از پای درآورند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: می‌خواهند مجدداً پای میز مذاکره بنشینیم، در مقابل مذاکره قبلی چه کردید و چه انجام دادید؟ ما به پیمان خود وفا می‌کنیم، باید شما به افکار عمومی دنیا پاسخ دهید که با مذاکراتتان چه کردید؟

معاون رئیس جمهور با اشاره به خودکفایی گندم تصریح کرد: امروز مستغنی از واردات 10 میلیون تنی گندم هستیم، امسال یک ماه زودتر پرداخت‌های گندم پرداخت شد، 12 هزار و 700 میلیارد تومان گندم خریداری شد که 7 درصد بیش از پیش‌بینی‌ها بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید