Iranian Agriculture News Agency

کارگاه آموزشی اطفاء حریق در عرصه های منابع طبیعی استان تهران برگزار شد

به منظور آشنایی هرچه بیشتر نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران با شیوه های عملی و کاربردی در مواجهه با آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی و اطفاء به موقع آن، کارگاه آموزشی اطفاء حریق در عرصه های منابع طبیعی برگزار شد.

کارگاه آموزشی اطفاء حریق در عرصه های منابع طبیعی استان تهران برگزار شد

 

به گزارش ایانا به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در این کارگاه آموزشی فراگیران با نکات کلیدی مربوط به پیشگیری، پیش آگاهی، کشف و اطفاء حریق در عرصه های جنگلی و مرتعی آشنا شدند.

بر اساس این گزارش حیدر ابراهیمی فر معاون فنی یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور که تدریس کارگاه آموزشی را بر عهده داشت در حاشیه برگزاری این کارگاه گفت: با توجه به رشد مناسب گیاهان و افزایش پوشش گیاهی و گرم شدن هوا، احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های طبیعی افزایش یافته که مراقبت و نظارت بیشتری را می طلبد.

وی در ادامه افزود: برای به حداقل رسیدن احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل ها همه ساکنان و گردشگران باید همکاری کنند چرا که بدنبال یک سهل انگاری همچون روشن کردن آتش و خاموش نکردن آن، انداختن ته سیگار در طبیعت، رها کردن بطری های شیشه ای که در اثر تابش آفتاب مانند عدسی عمل می کنند باید منتظر آتش سوزی و از بین رفتن وسعت زیادی از عرصه های طبیعی باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه عرصه های جنگلی و مرتعی به عنوان میراث طبیعی کشور محسوب شده و به مراقبت خاص نیاز دارد تصریح کرد: یکی از عوامل مهم تخریب عرصه های طبیعی آتش سوزی است که علاوه بر از بین رفتن پوشش گیاهی و خصوصیات فیزیکی خاک، در بعضی مواقع موجب خسارت به تأسیسات و زیرساخت های منطقه نیز می شود که بر این اساس ضرورت ایجاب می کند تا عموم مردم در کاهش آتش سوزی مشارکت لازم را داشته باشند.

معاون فنی یگان حفاظت سازمان جنگل ها تأکید کرد: سامانه تلفنی 1504 در طول شبانه روز آماده دریافت گزارش های مردمی درخصوص هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی کشور می باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید