Iranian Agriculture News Agency

تجلیل از خانواده های جهاد گران شهید همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر

جهادگران، مهندسی را در جنگ تثبیت کردند/ رونمایی از نرم افزار چند رسانه ای شهید حاج احمد حجتی

همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، طی مراسمی 17 خانواده جهادگر شهید در وزارت جهاد کشاورزی با اهدای لوح، تجلیل شدند.

جهادگران، مهندسی را در جنگ تثبیت کردند/ رونمایی از نرم افزار چند رسانه ای شهید حاج احمد حجتی

همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، طی مراسمی 17 خانواده جهادگر شهید در وزارت جهاد کشاورزی با اهدای لوح، تجلیل شدند.


به گزارش ایانا از وزارت جهاد کشاورزی، امروز در آیین گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و بزرگداشت یاد و خاطره شهادت سردار جهادگر سید محمد تقی رضوی که در سالن خوشه وزاتخانه با حضور تنی چند از فرماندهان دفاع مقدس برگزار شد، از نرم افزار چند رسانه ای شهید حاج احمد حجتی رونمایی شد.
در این مراسم، سردار سرلشکر حسن فیروز آبادی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و تقدیر از مقام شامخ آنها گفت: سوم خرداد روزی است که در ایران خدا به میدان آمد و خود را به مردم نشان داد.
مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: در آن زمان با عنایت و یاری خدا، رزمندگان و جهادگران با شهامت و در شرایطی سخت جنگیدند و دل دشمن فرو ریخت، مقاومتش شکست و راهش به سمت فرار بسته شد.
وی کار جنگ و رزمندگان و جهادگران را ناشی از تقوای آنان دانست و اظهار داشت: عمل شهدایی همچون آوینی و محمد تقی رضوی منبعث از تقوا بود و تقوا حجاب ها را از سر راه برمی دارد.
رییس سابق ستاد کل نیروهای مسلح کشور ادامه داد: خدماتی که جهادگران و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند راه تقوا را در دل مردم کشور و مردم آزاده جهان باز کرد.
وی در همین حال گفت: اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال با تقوا و عمل جهادی قابل تحقق است.
در این مراسم، مهندس محمد علی جوادی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی نیز ضمن تقدیر و تجلیل از مقام رزمندگان، جانبازان و شهیدان جهاد اذعان داشت: تجمیع دفاع ملی و ایدئولوژی اسلامی منجر به آزادسازی خرمشهر و پیروزی در هشت سال دفاع مقدس شد.
وی با بیان این که حمله کنندگان به کشور، متجاوز و ما مدافع بودیم، تصریح کرد: جنگ به غیر از مسایل اجتماعی و اقتصادی که به دنبال داشت، نقطه اوج زیادی برای ملت ایران ایجاد کرد.
چوادی افزود: ما ده ها سال دیگر نیز جیره خوار اخلاق، حماسه ها و ایثار و فداکاری های شهدا و جانبازان مان هستیم و بزرگانی که جان خود را در دفاع مقدس گذاشتند، حماسه اخلاقی، دینی و فرهنگی بوجود آوردند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی، بسیج کردن و مهندسی را یکی از ویژگی های فرهنگی نشات گرفته از حماسه جهادگران و رزمندگان عنوان کرد و گفت: ایجاد پشتیبانی رزمی و مهندسی جنگ جهادگران در تاریخ جنگ های دنیا بی سابقه بوده است.
جهادگران، مهندسی را در جنگ تثبیت کردند
در این مراسم دانش جعفری مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی پشتیبانی مهندسی جنگ توسط جهادگران در هشت سال دفاع مقدس را اقدامی مهم خواند و گفت: با تلاش جهادگران در اواخر جنگ 40 گرادان مهندسی مجهز و کارآمد ایجاد شد و در آن مقطع 22 هزار نیروی مهندسی کارآزموده داشتیم.
وی با بیان این که جهادگران در جنگ، کار مهندسی را تثبیت کردند، اظهار داشت: ساخت انواع پل ها و خاکریزها که در جنگ نقش مهمی داشتند در مجموعه پشتیبانی مهندسی جنگ طراحی می شد و ما شاهد بودیم که بعدها کار مهندسی در ارتش و سپاه نیز شکل گرفت.
دانش جعفری، نقش سردار جهادگر شهید سید محمد نقی رضوی در نهاد مهندسی جنگ جهاد را ارزنده دانست و او را نماد ایثار و اخلاق خواند.
وی با اذعان به این که جهادگران، نیروهای خودجوش بودند که از سراسر استان ها و شهرها در جنگ شرکت می کردند، گفت: جهادگران در مناطق جنگی مستقر و سپس سازماندهی شدند و در راس آن ها ستاد مرکزی شهید رضوی قرار داشت.
رییس هیات مدیره کانون سنگر سازان بی سنگر در ادامه به نقش جهادگران در تحقیقات مهندسی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: جهاد، بنیادی ترین تحقیقات علمی و مهندسی را آغاز کرد و آثار آن را هنوز مشاهده می کنیم.
بنابراین گزارش، در این مراسم در حضور سردار سرلشکر فیروز آبادی مشاور عالی مقام معظم رهبری از خانواده 9 شهید که به امسال به افتخار بازنشستگی نائل شدند و همچنین از هشت خانواده جهادگر شهید در عمیلات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر با اهدای لوح تقدیر شدند.
در این مراسم از نرم افزار چند رسانه ای شهید شاخص راهیان نور سال 96 شهید حاج احمد حجتی رونمایی شد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید