Iranian Agriculture News Agency

معاون رییس جمهور خبر داد:

امضای دو تفاهم نامه برای حمایت از زنان روستایی

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به امضای دو تفاهم نامه این معاونت با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم و وزارت جهاد و کشاورزی تصریح کرد: بنا است تا در تفاهم نامه هایی که امضا شده به طور خاص از زنان حمایت شود و تسهیلات ویژه ای به صورت قرض الحسنه برای اشتغال زایی و عمران روستایی به آنان پرداخت شود.

امضای دو تفاهم نامه برای حمایت از زنان روستایی

به گزارش خبرنگار ایانا، انسیه خزعلی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در مراسم امضای تفاهمنامه میان معاونت امور زنان و خانواده با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم و تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با وزارت جهاد کشاورزی، گفت: زنان فعال روستایی با حضور در فعالیت ها سبب مولد شدن آن فعالیت شده اند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در این حوزه گفت: زنان برای دریافت وام به مشکلاتی از قبیل ضامن و سند رو به رو هستند.

خزعلی با تاکید بر توسعه بیمه های تامین اجتماعی برای زنان، تصریح کرد: تامین بیمه های درمانی در روستاها و ارایه خدمات درمانی و مراکز بهداشت برای زنان روستایی و عشایر انجام شده است؛ البته در صورت پوشش داده نشدن بیمه های درمانی در برخی مناطق حتما باید اطلاع رسانی شود و بیمه ها به طورکامل روستاییان را پوشش دهند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان روستایی موجب پویایی و بالندگی روستاها هستند، گفت: این افراد با تولید محصولات صنایع دستی خود سبب کاهش مهاجرت می شوند؛ همچنین مولد بودن زنان روستایی در بخش صنعت، تولیدات کشاورزی را شاهد هستیم و برای این منظور باید از زنان روستایی حمایت کرد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به زوج های دهه شصتی که تا پایان 1400 ازدواج کنند، تصریح کرد: در حال برنامه ریزی هستیم تا این افراد در اولویت دریافت مسکن نیز قرار گیرند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به امضای دو تفاهم نامه این معاونت با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم و وزارت جهاد و کشاورزی تصریح کرد: بنا است تا در تفاهم نامه هایی که امضا شده به طور خاص از زنان حمایت شود و تسهیلات ویژه ای به صورت قرض الحسنه برای اشتغال زایی و عمران روستایی به آنان پرداخت شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید