Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

اصلاح قوانین و دستورالعمل‌ها از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: موضوع مقررات‌زدایی از قوانین دست و پا گیر و اصلاح قوانین و دستورالعمل‌ها برای سهولت فرایندها، تسریع در اجرا و جلوگیری از رانت‌ها از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

اصلاح قوانین و دستورالعمل‌ها از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک با حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور که امروز در محل این سازمان برگزار شد، با بیان این مطلب، تصریح کرد: سامانه های یکپارچه اطلاعات باید برای تصمیم سازی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: در امور اراضی با رعایت منافع ملی، تلاش ما این است که مشکلات مردم حل شود تا معضلات تاریخی این حوزه مرتفع گردد.

خاوازی گفت: برای ترویج الگوی کشت نیاز به اجماع همه جانبه داریم که بر اساس مزیت‌ها و ضرورت‌ها، فرهنگ‌سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به محصول سالم میزان استفاده از آفت کش ها و کود و سم در کشور پایین تر از میانگین جهانی است اما متاسفانه پدیده بدمصرفی آفت کش ها در برخی از محصولات وجود دارد که باید برطرف شود.  

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: ما به ترویج اهمیت ویژه می‌دهیم و پخش برنامه "رویش" از شبکه آموزش سیما مقدمه‌ای بر گسترش آموزش‌های فراگیر است.

در این نشست، رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز با تاکید بر ضرورت نظارت بر تولید محصولات کشاورزی، گفت: سازمان بازرسی از دستگاه‌های اجرایی و تولیدی حمایت می ‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان با اشاره به تلاش این سازمان برای حل مشکلات سایر دستگاه ها، یادآور شد: سازمان بازرسی در صورت نیاز با اصلاح مقررات، امور را تسهیل می‌کند و آماده مقابله با مشکلات و فشارهای غیرقانونی برای کمک به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

در این نشست، رئیس سازمان امور اراضی، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، معاون امور باغبانی و سرپرست قائم مقامی وزیر در امور مجلس به طور جداگانه دیدگاه‌ها و مشکلات حوزه مسئولیت خود را با هدف تسریع در خدمات، بیان کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید