Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

شناخت بیماریهای میگو در نحوه‌ی تولید انبوه کمک می‌کند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور :روند روبه رشد تولید میگو علیرغم گزارش بیماری در چند مجتمع از مجتمع های پرورشی نشانگر ارتقا چشمگیر امنیت زیستی و توجه به ملاحظات بهداشتی و تلاش های همکاران دامپزشکی می باشد.

شناخت بیماریهای میگو در نحوه‌ی تولید انبوه کمک می‌کند

به گزارش ایانا، نشست تخصصی استانهای میگو پرور با حضور ریاست سازمان سازمان دامپزشکی کشور، مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان سازمان دامپزشکی کشور و مدیران کل استانهای میگو پرور در استان بوشهر برگزار شد.

بر اساس همین گزارش، در این نشست استانهای ساحلی به بیان عملکرد و مسائل و مشکلات خود پرداختند و بررسی اپیدمیولوژیک بیماریهای مناطق میگو پرور نیز ارائه شد.

دکتر علیرضا رفیعی پور ، رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بررسی های اپیدمیولوژیک بیماریها بسیار کارساز است و این بررسی ها باید به برنامه های کاری و نقشه راه تبدیل شوند تا بتوان با تکیه علمی بر آنها در کنترل بیماریها گامهایی اصولی و اساسی برداشته شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه این نشست اظهار داشت: طی سالیان اخیر گزارشات مختلفی از وقوع بیماری در ماههای خاص و سن خاص لارو گزارش شده که باید دلایل آن ریشه یابی شود و مهم این که علیرغم همه این موارد ، پرورش میگو در سطح کشور با موفقیت و بدون کمترین مخاطره در برخی از مناطق کشور از جمله استان بوشهر به پایان رسیده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: حضور پررنگ و موثر اتحادیه ها و صنوف مرتبط با این صنعت و همکاری با بخش دولتی بعنوان یک پتاسیل قوی محسوب می شود که از این طرفیت باید استفاده بهینه شود.

وی اشاره کرد: در استان بوشهر مراکز مدرن تکثیر میگو در حال فعالیت هستند که از نظر تکنولوژی روز دنیا از بسیاری از کشورها جلوتر هستند و می توانند برای دیگر استانها نیز الگویی مناسب باشند.
دکتر رفیعی پور اذعان داشت: حوزه امنیت زیستی و کنترل ورود و خروج ورودی های سایت های پرورش میگو از مهمترین عوامل کنترل بیماریهاست که باید به دقت و حساسیت مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید