Iranian Agriculture News Agency

همکاری ایران و ترکیه برای کنترل بیماری‌های فرامرزی

ایران و ترکیه برای کنترل بیماری های فرامرزی در سطح منطقه ای چهارچوب همکاری دو جانبه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی کردند.

همکاری ایران و ترکیه برای کنترل بیماری‌های فرامرزی

به گزارش ایانا، امروز نشست مشترک ایران و ترکیه برای طراحی چهارچوب همکاری دوجانبه کنترل بیماری‌های فرامرزی در سطح منطقه ای در زمان بندی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در آنکارا پایتخت ترکیه برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این نشست، مباحثی مانند بیماری تب برفکی که مهم ترین اولویت دو کشور است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت، به ویژه این که علی صفر ماکنعلی، معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشورمان پیگیر تکمیل برنامه ملی کنترل بیماری تب برفکی با همکاری کشورهای منطقه است.

چگونگی مبادله اطلاعات، همکاری در رابطه با تولید بذر واکسن، گسترش شبکه تشخیص بیماری در سطح پیشرفته، همکاری های آزمایشگاهی، کنترل کیفی واکسن و تداوم برگزاری نشست های دو جانبه ایران و ترکیه برای پیگیری اجرای مفاد مورد توافق در همکاری های مشترک از جمله مباحثی است که طرفین در حال گفت و گو در مورد جزییات آن هستند.

در این نشست، دکتر سید بهمن نقیبی، مدیر کل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور، معاون بهداشت و پیشگیری این سازمان را همراهی می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید