Iranian Agriculture News Agency

دفتر ارتباطات علمی سازمان تحقیقات خبر داد:

همکاری ویژه فرانسه برای آموزش کشاورزی در ایران

در نشستی با حضور با دکتر ولی نسب مدیر کل دفتر ارتباطات علمی و همکاری های بین المللی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و دکتر والی ویون رایزن منطقه ای کشاورزی فرانسه (مستقر در بیروت) دوشنبه 19 آذر سال جاری در محل سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی موضوع تدوین سند جامع توسعه همکاری تحقیقاتی - آموزشی سازمان و فرانسه مورد توافق قرار گرفت.

همکاری ویژه فرانسه برای آموزش کشاورزی در ایران

به گزارش ایانا، دکتر ولی نسب مدیر کل دفتر ارتباطات علمی و همکاری های بین المللی ضمن خیر مقدم به اعضا هیات فرانسوی به بیان تاریخچه ای کوتاه پیرامون همکاری سازمان تحقیقات آموزش وترویج کشاورزی و فرانسه در حوزه کشاورزی پرداخت. وی بیان داشت که سابقه همکاری ایران و فرانسه در حوزه کشاورزی در سال های اخیر گسترش چشمگیری داشته است، به طوری که مراکز تحقیقاتی و آموزشی و شرکت های فرانسوی خواستار توسعه ارتباطات علمی، تبادل دانش کشاورزی و نیز توسعه تبادلات بازرگانی با طرف های ایرانی (به ویژه در تعامل با سازمان) هستند.
دکتر بنانج  معاون پژوهشی مؤسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور نیز ضمن ارائه دورنمایی از فعالیت ها و ماموریت های موسسه تحقیقات گیاه پزشکی، به سابقه همکاری آن موسسه و مراکز آموزشی و پژوهشی فرانسه اشاره کرد و ضمن ابراز خرسندی از توسعه همکاری بین سازمان و کشور فرانسه، از آمادگی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی در توسعه همکاری های دوجانبه خبر داد. 
دکتر نیک کامی رئیس پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری ضمن برشمردن اهداف و وظایف سازمانی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیز داری  خاطر نشان ساخت با توجه به علاقه مندی هیات فرانسوی به فعالیتهای تحقیقاتی در زمینه خاک، آب و آبخیزداری، پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیز داری آمادگی کامل به منظور توسعه روابط آموزشی و پژوهشی دوجانبه را با کشور فرانسه دارد.

او یادآورشد ایران در مقوله آبخیزداری دارای تجارب ارزشمندی است که امکان تبادل دانش آن وجود دارد و پژوهشکد  از واگذاری دانش فنی کشور فرانسه در این زمینه استقبال می کند. 
مدیر امور بین الملل و معاون پژوهشی موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر به ارائه تاریخچه کوتاهی از فعالیت ها و اهداف این موسسه پرداختند و متذکر شدند که این موسسه آمادگی کامل خود را به منظور انتقال دانش تولید و پرورش ماهیان خاویاری دارد. از طرف دیگر این موسسه به دنبال ظرفیت های موجود فنی فرانسه در پرورش ماهی می باشد.
اعضاء هیات فرانسوی نیز ضمن بحث و بررسی موضوعات مطرح شده در جلسه، ابراز امیدواری کرد که سطح ارتباطات علمی و همکاری های بین المللی مراکز آموزشی و پژوهشی فرانسه با سازمان و واحدهای تابعه آن گسترش یابد. اعضا هیأت فرانسوی، بر تعمیق روابط دوجانبه با سازمان از طریق تدوین سند همکاری دوجانبه جامع به شکلی که کلیه حوزه های مورد علاقه سازمان و فرانسه را شامل شود، تاکید کردند.  به این ترتیب، تدوین سند جامع همکاری و تدوین طرح های تحقیقاتی-اجرایی مورد نظر در قالب یک برنامه کاری مشخص مورد توافق طرفین قرار گرفت و بحث های تکمیلی به جلسات کارشناسی تخصصی موکول گردید.  

نیک کامی رئیس پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیز داری، بنانج معاون پژوهشی مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور، امیرحسینی رئیس گروه کنوانسیون های و سازمان های تخصصی بین المللی و مدیرانی از موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر به نمایندگی از سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و  دیدیه بازیل، مدیر کل مرکز همکاری بین المللی پژوهش کشاورزی و توسعه (CIRAD) و رائول میل مدیر ارتباطات بین المللی موسسه ملی علوم و تکنولوژی محیط زیست و کشاورزی مدیترانه و خاورمیانه به عنوان اعضای هیأت فرانسوی در این نشست حضور داشتند. 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید