Iranian Agriculture News Agency

نماینده مجلس شورای اسلامی:

اولویت اول نظام باید توسعه اینترنت در روستاها باشد

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اولویت اول نظام در حوزه اینترنت باید اختصاص اینترنت و امکانات ارتباطی به مناطق محروم و مرزی باشد اظهار کرد: پس از برطرف کردن مشکلات ارتباطی در مناطق محروم باید به موضوع اینترنت امن برای کودکان بپردازیم.

اولویت اول نظام باید توسعه اینترنت در روستاها باشد

به گزار ش ایانا، میرحمایت میرزاده در مورد مدیریت استفاده کودکان از اینترنت و اختصاص دادن یک اینترنت امن برای کودکان و نقش آموزش و پرورش در این خصوص گفت: این موضوع اکنون در اولویت نیست. اکنون من در منطقه مرزی جمهوری آذربایجان هستم. تا زمانی که این مناطق محروم، اداره جات و تشکیلات نظامی آنها به تلفن همراه و اینترنت همراه دسترسی نداشته باشند این موضوع‌ها در اولویت نیست.

 

وی افزود: اکنون که من با شما مصاحبه می‌کنم هر لحظه ممکن است مکالمه ما قطع شود. از طرفی در این شهر مرزی هم به اینترنت دسترسی ندارم. در این منطقه 100 هزار نفر زندگی می‌کنند. این منطقه کنار مرز جمهوری آذربایجان است. خبرنگاران باید به این مباحث بیش از اینترنت کودکان و دانش آموزان بپردازند. اولویت اول باید امکانات اینترنتی مردم و سازمان‌های این مناطق باشد.

خانه ملت،‌به گزارش این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خیلی از مردم در این زمینه دچار مشکل هستند. دانشجو هنگامی که به خانه روستایی خود می‌آید به اینترنت دسترسی ندارد و نمی‌تواند انتخاب واحد کند. اولویت اول نظام در حوزه اینترنت باید درباره اینترنت اینگونه مناطق باشد. متاسفانه برای دسترسی به تلفن همراه در این روستاها هزینه رومینگ بین‌المللی محاسبه می‌شود.

میرزاده تاکید کرد: پس از اینکه به این اولویت‌ها توجه شد باید در خصوص اینترنت کودکان و دانش آموزان نیز توجه کنیم. همانگونه که پزشک برای افراد و برای سنین مختلف به صورت متفاوت نسخه می‌نویسد. این موضوع هم باید اینگونه باشد. مطمئنا اینترنت کودکان با افراد بزرگسال باید متفاوت باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید