Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان اورژانس کشور:

زائران اربعین در بازگشت غربالگری بیماری می‌شوند

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: امکانات بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی نسبت به سال گذشته، 20 تا 30 درصد افزایش یافته است.

زائران اربعین در بازگشت غربالگری بیماری می‌شوند

به گزارش ایانا،  پیرحسین کولیوند در آیین بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی که در جوار مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: برای ایام اربعین و خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین، خون و فرآورده های خونی با همکاری سازمان انتقال خون فراهم، بیمارستانهای سیار و CBRNE (برای حوادث تروریستی، شیمیایی و میکروبی) و درمانگاه های سیار پیش بینی شده است. در ایام برگزاری مراسم اربعین، بیش از 17000 نیروی اورژانس و همچنین تعداد قابل توجهی از کارشناسان بهداشتی و کادر درمانی به ارائه خدمات به زائران می پردازند و کارشناسان بهداشتی علاوه بر کنترل و نظارت بر تهیه، پخت و عرضه مواد غذایی و مراکز بین راهی و استقرار زائران در ایران، با هماهنگی وزارت بهداشت عراق، اماکن، مواکب و مواد غذایی زائران در کشور عراق را کنترل می کنند.
رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین یادآور شد: علیرغم سختی ها و مشکلات فراوان، دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای ایام اربعین حسینی در مناطق مرزی غرب و جنوب کشور و همچنین کشور عراق تامین شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، کولیوند با اشاره به افزایش ظرفیت بیمارستانها در مناطق مرزی جنوب و غرب کشور، گفت: فعالیت بخش های مراقبت ویژه و اورژانس این بیمارستانها در طول برگزاری این مراسم عظیم، افزایش می یابد و پزشکان متخصص به صورت رایگان و به عنوان خادمان اباعبدالله الحسین برای ارائه خدمات به زائران و مردم ساکن در این مناطق اعزام می شوند.
وی با بیان اینکه امسال موکب داران آموزش های لازم بهداشتی را فراگرفتند، افزود: چون تعدادی از زائران از کشورهای پاکستان و افغانستان به عراق سفر می کنند در زمان بازگشت به ایران و کشورشان با تلاش کارشناسان مبارزه با بیماریها، غربالگری می شوند

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید