Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز آمار راهبردی وزارت کار:

برای توسعه نظام آمار برنامه ملی تدوین می‌شود

معاون رفاه اجتماعی وزارت کار از برگزاری یازدهمین جلسه شورای آمار وزارت تعاون خبر داد.

برای توسعه نظام آمار برنامه ملی تدوین می‌شود
به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از روابط عمویم وزارت کار، یازدهمین جلسه شورای آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ریاست معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای شورا، متشکل از مدیران آمار سازمان‌های وابسته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز آمار ایران، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و نماینده اتاق تعاون ایران برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این جلسه، نصیری رئیس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ، هدف از این نشست را هماهنگی در تولید و انتشار آمار با کیفیتِ مطلوب در سطح وزارت متبوع و سازمان‌های تابعه و آشنایی با نقش آن‌ها در گذار از نظام آمارهای سنتی به نظام مدرن ثبتی مبنا اعلام کرد.
وی اظهار کرد: تدوین برنامه ملی آمار در مراحل نهایی است و محور اصلی آن توسعه نظام آمارهای ثبتی مبنا در کشور است لذا از تمامی سازمان‌های وابسته درخواست شد تمام تلاش خود را جهت اجرایی شدن این مهم عملی نمایند. 
وی همچنین با توجه به اهمیت استانداردسازی و ارتقاء سالنامه‌های آماری در دست انتشار سازمان‌های وابسته، از آن به عنوان مرجعی جهت نهادینه شدن فرآیند تولید، جمع آوری، انتشار و اطلاع‌رسانی  آمار یاد کرد. 

در ادامه محزون مدیرکل دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران به موضوع "نوین‌سازی نظام آماری کشور و گذار از نظام آمارهای سنتی و استقرار روش‌های ثبتی مبنا در ایران" اشاره کرد و با توجه به نقش در نظر گرفته شده برای دستگاه‌های اجرایی در سومین برنامه ملی آمار، ابراز امیدواری کرد که بتوان با دسترسی به ریز داده‌ها و تبادل اطلاعات، گامی مهم در راستای پیاده‌سازی نظام آمارهای ثبتی برداشته شود. 
در این نشست همچنین درخصوص نحوه تکمیل اطلاعات شاخص اجرای برنامه ملی آمار کشور توسط وزارت متبوع و سازمانهای تابعه در سامانه سازمان برنامه و بودجه (سامانه تسما) نیز گزارشی ارائه شد .

در این راستا بر تعامل و هماهنگی دفاتر ارزیابی عملکرد با واحدهای تخصصی مرتبط با فعالیت های آماری جهت بارگذاری مستندات تاکید شد. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید