Iranian Agriculture News Agency

پدر یکی از دختران شین‌آبادی در گفت‌و‌گو با ایانا:

وزرا نامه‌های ما را به سطل آشغال می‌اندازند

دختران شین‌آباد امروز در میدان پاستور جمع شده‌اند تا خبر انبوه وعده‌هایی را که در این 6 سال از مسئولان دریافت کرد‌ه‌اند به رئیس‌جمهوری برسانند.

وزرا نامه‌های ما را به سطل آشغال می‌اندازند

آذر ماه 1391 انفجار بخاری نفتی مدرسه‌ای در شین‌آباد، از توابع پیرانشهر، جان دو دانش‌آموز دختر را گرفت و بقیه دانش‌آموزان را دچار سوختگی و مشکلات سلامتی ناشی از آن کرد.

محمد شادکام، پدر یکی از دختران آسیب‌دیده در این حادثه به خبرنگار اجتماعی ایانا گفت: «تنها خواسته ما درمان است. سال گذشته رضا رضایی، معاون درمان وزارت بهداشت، جلسه‌ای با حضور پزشکان و دختران ما برگزار کردند. ایشان به ما قول داده‌اند که طی یک ماه با تجهیز بیمارستان حضرت فاطمه، واقع در منطقه 6 تهران،  امکان درمان را فراهم می‌کنند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه دیگر خبری نیز از ایشان نشد.»

شادکام با اشاره به وعده‌های متعددی که از سوی وزارت بهداشت دریافت کرده‌اند، گفت: «اسفند سال گذشته وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی به ما گفتند که حتی اگر لازم باشد، با هزینه شخصی خودشان دختران شین‌آبادی را برای تکمیل درمان به خارج از کشور می‌فرستند. پزشکانی هم دختران را معاینه کردند اما در نهایت معاون درمانی وزیر به ما گفتند که سفر لغو شده است اما در داخل کشور درمان را آغاز می‌کنیم.»

وی با انتقاد از نوع برخورد وزرای بهداشت و درمان و آموزش و پرورش با این مسئله گفت: «ما از شنبه تهران هستیم و همه تلاش خود را کرده‌ایم که با وزرا دیدا کنیم اما اجازه نمی‌دهند و به ما می‌گویند نامه بنویسید. ما نامه نوشته‌ایم اما نامه‌های ما را به سطل آشغال می‌اندازند.»

 شادکام درباره وعده‌های نمایندگان مجلس نیز گفت: «سال گذشته با علی مطهری، نائب رئیس مجلس، دیدار داشتیم اما آن هم به ثمر نرسید. رسول خضری، نماینده پیرانشهر، هم سه روز پیش به ما گفتند که تا نیم ساعت آینده امکان دیدار ما با وزیر بهداشت را فراهم می‌کند اما ایشان هم دیگر به ما خبری ندادند.»

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید