Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان داوطلبان در گفت و گو با ایانا

هلال احمر از سلبریتی‌ها جلوتر است

در خوزستان شرایط بحران اعلام نشد، هلال احمر ورود نکرد

هفته گذشته بود که دادستان کرمانشاه اعلام کرد سلبریتی هایی که در جریان زلزله از مردم پول دریافت کرده اند به دادگاه احضار خواهند شد. روز گذشته هم معاون دادستان از احتمال فیلتر اینستاگرام به همین دلیل خبر داده است. با این حال همزمان با مشکلات آبی خوزستان بار دیگر بازار اعلام شماره حساب از سوی سلبریتی‌ها داغ شد. عبیدی معاون اجتماعی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اما معتقد است در برخی موارد تا زمانی که حالت بحران اعلام نشود هلال احمر کمکی نمی‌کند و دست های دیگری وارد این ماجرا خواهد شد.

هلال احمر از سلبریتی‌ها جلوتر است

یک هفته از اعتراض مردم خوزستان به بی آبی و شوری آب در این منطقه می‌گذرد . با اعلام این خبر در رسانه‌ها بسیاری از سلبریتی‌ها که بیشترشان هم هنرپیشه سینما و تلویزیون هستند بار دیگر برای دریافت کمکهای مردمی اعلام آمادگی کردند و شماره حساب هایی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند. مشابه این اتفاق در زمین لرزه کرمانشاه هم اتفاق افتاده بود.

عبیری معاون اجتماعی سازمان داوطلبان هلال احمر در گفت و گو با ایانا درباره ارسال آب به خرمشهر از سوی مردم و اعلام شماره حساب توسط سلبریتیها در فضای مجازی می گوید: هلال احمر در مواقعی که اعلام بحران نشود ورود نمی کند. در قضیه خوزستان هم ماجرا بحرانی نبود و شرایط بحران هم اعلام نشد.

او می گوید : درباره زلزله کرمانشاه جمعیت کارهای زیادی را انجام داده و کمک های زیادی به هلال احمر رسید تا در میان زلزله زدگان توزیع شود.

با وجود هشدارهای پی در پی دادستانی درباره اعلام شماره حساب توسط افراد مشهور معاون اجتماعی سازمان داوطلبان هلال احمر این موضوع را رد می کند و می گوید: «من چنین اعتقادی ندارم که مردم به هلال احمر اعتماد ندارند وکمک های خود را به افراد مشهور می دهند. هلال احمر تمام توان خود را در مواقع بحران برای کمک رسانی و اطلاع رسانی انجام میدهد اما گاهی مردم در مواقع احساسی کمک خود را به چهره های شناخته شده می دهند».

برخلاف آنچه معاون اجتماعی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر می گوید موضوع تا حدی جدی است که روز گذشته معاون اول دادستان کل کشور از احتمال فیلتر اینستاگرام به دلیل فعالیت برخی سلبریتی‌ها در موضوع جمع کردن پول برای مردم بی بضاعت خبر داده است.

علاوه بر این تصاویری در شبکه های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد مردم در حال آماده سازی کامیون های آب معدنی هستند تا به سمت اهواز حرکت کند. سال گذشته در جریان کرمانشاه هم تعداد زیادی از مردم سلبریتی‌ها را برای کمک به زلزله زدگان انتخاب کرده بودند و برخی هم به طور شخصی کمک‌ها را به کرمانشاه بردند و البته برخی هم همچنان پول ها را در دست دارند و در حال برنامه ریزی برای آینده هستند! 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید