Iranian Agriculture News Agency

معصومه ابتکار:

امکانات تحصیلی و درمانی دختران در برخی شهرها مناسب نیست

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده در نشست تخصصی «برنامه‌ریزی در حوزه زنان و خانواده بین ایران و سوئد» از مبنای دینی عدالت جنسی و دستاوردهای حوزه زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت.

امکانات تحصیلی و درمانی دختران در برخی شهرها مناسب نیست

به گزارش گروه اجتماعی ایانا و به نقل از روابط عمومی معاونت زنان معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، گفت: «ایران سال‌ها است که برنامه‌ریزی برای حوزه زنان و عدالت جنسیتی را به طور جدی پیگیری می‌کند و در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای گنجانده شده است.  نگاه متعادل جنسیتی ریشه در آموزه‌های دینی و اسلامی دارد و تأکید قرآن کریم بر عدالت و توجه به کرامت ذاتی انسان نشان‌دهنده آن است که در خلقت خداوند همه انسان‌ها برابر هستند و  تنها ملاک برتری آن‌ها تقوا است. مبانی دینی و ارزشی در موضوع عدالت جنسیتی موجب می‌شود تا پایه‌گذاری خوبی در برنامه‌ریزی‌های این حوزه داشته باشیم و این موضوع در قانون اساسی نیز مورد توجه بوده است.»

ابتکار درباره تغییرات رخ داده در حوزه زنان گفت: «پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرصت‌های برابر زیادی برای زنان در کنار مردان فراهم آمده است و شاهد رشد شاخص‌های کلان در این راستا هستیم؛ به نحوی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۲۵ سال شاخص امید به زندگی افزوده شده است. در شاخص سوادآموزی نیز از ۳۵ درصد سال ۵۶ امروز ۸۸ درصد زنان ایران با سواد هستند و ۲۷ درصد آنان از تحصیلات دانشگاهی برخوردار هستند. این نشانه‌هایی از فرصت‌های برابر برای زنان در کشورمان و همچنین همت والای آنان در رشد و ارتقاء خودشان است. امروز جامعه مدنی ایران رو به رشد است و بخش عمده آن را زنان به عنوان نیروهای پیشران تشکیل می‌دهند و در حوزه خشونت علیه زنان نیز شاخص‌های کشورمان نسبت به بسیاری از کشورهای جهان، بهتر است.»

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به مشکلات موجود گفت: «هنوز در برخی از مناطق کشورمان بویژه مناطق مرزی با مشکل آموزش و دختران بازمانده از تحصیل و نیز دسترسی به امکانات ورزشی و خدمات بهداشتی و درمانی مواجه هستیم. معاونت امور زنان و خانواده پیگیر برقراری همکاری‌های مشترک با وزارتخانه‌های مربوطه برای حل این مسائل است.»

وی همچنین افزود:« رئیس‌جمهوری تأکید دارند که ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی دولت دوازدهم در اختیار بانوان قرار گیرد و در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است و برای تحقق کامل این ۳۰ درصد در تلاش هستیم».

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید