Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان غذا و دارو:

ایمنی زیستی و سلامت شرط صدور مجوز کشت محصولات تراریخته

رییس سازمان غذا و دارو با تاکید براینکه هیچ محصولی تحت عنوان تراریخته ایرانی در بازار نداریم، در عین حال شرایط ارایه مجوز برای کشت و تولید فرآورده‌های تراریخته در ایران را تشریح کرد.

ایمنی زیستی و سلامت شرط صدور مجوز کشت محصولات تراریخته

به گزارش خبرگزاری اینا به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، غلامرضا اصغری رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به روند تولید محصولات با منشاء تراریخته در کشور گفت: فعلا فقط برخی دانه‌های روغنی که برای روغن کشی استفاده می‌شوند به همراه پنبه که بیشتر در صنایع نساجی مصرف می‌شود، تراریخته مجاز هستند و البته اغلب وارداتی هستند.

به گفته اصغری، تاکنون محصول تراریخته داخلی خاص و جدیدی که مجاز به مرحله تولید باشد، در کشور نداریم، اما از لحاظ قانونی بطور کلی مشکلی برای تولید این محصولات بشرط تایید ایمنی، ایمنی زیستی و سلامت آنها وجود ندارد و وفق مقررات، فرآورده‌های تراریخته ایرانی هم می‌توانند با احراز شرایط ایمنی زیستی و ایمنی و سلامت در آینده مجوز کشت و تولید بگیرند.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه درج برچسب بر روی محصولات با منشاء تراریخته الزامی است، گفت: بر اساس ابلاغ سازمان غذا و دارو، حتی محصولاتی که نمونه مشابه تراریخته در بازار دارند نیز ملزم به ثبت تراریخته نبودن محصولات خود در سامانه مربوطه هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید