Iranian Agriculture News Agency

مصباح خبر داد:

همراهی صندوق تعاون روستایی ایرانیان با برنامه های محوری وزارت جهاد کشاورزی

مدیرعامل شرکت تعاونی صندوق تعاون روستایی ایرانیان از همراهی صندوق تعاون روستایی ایرانیان با برنامه های محوری وزارت جهاد کشاورزی از جمله اجرای الگوی کشت، کشت قراردادی، دیپلماسی غذایی و ... خبر داد.

همراهی صندوق تعاون روستایی ایرانیان با  برنامه های محوری وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، محمد مصباح مدیرعامل شرکت تعاونی صندوق تعاون روستایی ایرانیان در نشست خبری خود در تشریح عملکرد صندوق تعاون روستایی، گفت: شرکت تعاونی صندوق تعاون روستایی ایرانیان به عنوان یکی از بازوهای توانمند اجرایی وزارت جهاد کشاورزی، تحت نظارت سازمان مرکزی تا حد امکان سعی کرده با خدمات رسانی به کشاورزان و روستاییان، در قالب مشارکت در طرح های سرمایه گذاری کشاورزی با شرکت های تعاونی و اتحادیه های کشاورزی و با اعضاء تشکل ها در شبکه وسیع تعاونی روستایی فعالیت کند.

وی ادامه داد: باتوجه به موقعیت جغرافیایی کشور و پتانسیل فعالیت در عرصه کشاورزی، صندوق ایرانیان آمادگی خود را برای تعامل بیشتر با تشکل ها و فعالیت در حوزه های اقتصادی و تجاری باتوجه به توانمندی های خود به شرح موارد ذیل در حوزه های مختلف کشاورزی اعلام کرده تا یاری رسان دستگاه های اجرایی دولت باشد.

مصباح با تاکید بر اینکه اینگونه فعالیت ها مانع از مهاجرت روستائیان با به کارگیری  روستاییان وافراد تحصیل کرده بخش کشاورزی در فعالیت های صندوق شده است، افزود: ارائه تسهیلات در تمام فرایندهای کشاورزی به سهامداران و اعضاء آنان، ارائه انواع ضمانت نامه به تشکلهای کشاورزی شبکه بزرگ تعاون روستایی از دیگر فعالیت های انجام شده در این بخش توسط صندوق تعاون روستایی ایرانیان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه بهترین بستر برای اجرای فعالیت ها و سیاست های مالی دولت در بخش روستایی و عشایری است، گفت: مشارکت با تشکلهای کشاورزی در اجرای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی در امور قراردادها در حوزه بخش کشاورزی  از جمله سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، کشت قراردادی، دیپلماسی غذایی (صادرات و واردات)، اجرای الگوی کشت و خریدهای توافقی با معرفی وزارت جهاد کشاورزی نیز عملیاتی شده است.

به گفته مصباح، این صندوق با شرکت های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی،   شرکت های دانش بنیان و ... طبق مصوبه هیئت مدیره صندوق با ارائه طرح پیشنهادی به طوری که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد نیز همکاری می‌کند.

مدیرعامل شرکت تعاونی صندوق تعاون روستایی ایرانیان در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به مشارکت صندوق تعاون روستایی در تنظیم بازار کالاهای اساسی، گفت: براساس این طرح مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان در اختیار شعب استانی در قالب تنظیم بازار کالاهای اساسی قرار خواهد گرفت به شرط اینکه ۳ درصد سود ( ۱.۵ درصد - ۱.۵ درصد) در اختیار صندوق و تشکل‌ها قرار بگیرد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت قراردادی در کشور در قالب همکاری با تشکل‌های بخش کشاورزی بوده به عنوان عامل برای فعالیت‌های مرتبط با کشت قراردادی در این زمینه ورود کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت تعاونی صندوق تعاون روستایی ایرانیان گفت: علاوه بر ارائه تسهیلات به تشکل‌های بخش کشاورزی در تمام فرآیندها تولید تا بازار انواع ضمانت‌نامه‌ها نیز برای فعالین بخش کشاورزی عضو در این صندوق صادر می‌شود تا بتوانند برای فعالیت‌های مختلف از آن استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی صندوق تعاون روستایی ایرانیان، فراهم‌سازی زیرساخت‌های بانکداری الکترونیکی، افزایش سرمایه اعضای صندوق، کاهش شعب زیان‌ده، انتقال شعب به روستاها و مراکز تولیدات کشاورزی، فراهم‌سازی توسعه فعالیت‌های بازرگانی با حضور سهامداران، آموزش کارکنان شعب، بازرسی و نظارت مستمر شعب، شرکت در طرح‌های ملی، جذب منابع ارزان قیمت و تشکیل شرکت تعاونی مسکن کارکنان و ایجاد بیمه اختصاصی برای بخش کشاورزی از برنامه‌های آتی این صندوق است.

 

 

گفتنی است، صندوق تعاونی روستایی ایرانیان در سال ۱۳۲۵ تاسیس شد و دارای ۹۳ شرکت در سراسر کشور است و پدر مرحوم سردار سلیمانی از سهامداران اولیه این صندوق بوده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید