Iranian Agriculture News Agency

رضازاده تاکید کرد:

لزوم توجه به برگزاری نمایشگاه های تخصصی برای توسعه بخش کشاورزی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم توجه به برگزاری نمایشگاه های تخصصی برای توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد.

لزوم توجه به برگزاری نمایشگاه های تخصصی  برای توسعه بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، "علیرضا رضازاده" مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عصر امروز در حاشیه‌ی بازدید از اولین نمایشگاه بین المللی میوه و سبزیجات ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره اهمیت برگزای نمایشگاه محصولات کشاورزی، گفت: اولین نمایشگاه بین‌المللی صنعت میوه و سبزیجات امسال در تهران و در محل نمایشگاه شهر آفتاب در حال برگزاری است.

وی با اشاره به پیشرفت های رقم خورده در تولیدات گیاهی، باغبانی و فناوری های روز که میتواند به توسعه و رشد صنایع تبدیلی در کشور کمک کند، افزود:  این نماشگاه که در سال جاری برای نخستین بار با نام میوه و سبزیجات در حال برگزاری است؛ شروع خوبی برای ارایه توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید میوه و سبزی، زحمات بهره‌برداران و همچنین به صورت کلی برای زنجیره تولید و صنایع تبدیلی است.

رضازاده با اشاره به حضور شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه با توجه به نامگذاری سال جاری به شعار "تولید؛ دانش‌‌‌بنیان، اشتغال‌‌‌آفرین"، افزود: تعداد غرفه های دانش بنیان و دارای اختراعات ثبت شده در این نمایشگاه قابل توجه بوده است.

به گفته مشاور وزیر، در برگزاری اینگونه نمایشگاه ها بازار مصرف داخل از کیفیت میوه، محصولات سبزی و صیفی مطلع می‌شوند و کشورهای خارجی نیز با حضور در نمایشگاه با ظرفیت های ما آشنا میشوند؛ ظرفیت هایی که می‌تواند توسعه بخش کشاورزی و صادرات را  همراه با ارزآوری در پی داشته باشد.

وی یادآور شد: همچنین برگزاری اینگونه نمایشگاه ها سبب میشود تا افراد و شرکت های فعال در زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی، با محصولات بهره بردار ایرانی آشنا شوند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی در پایان ضمن تشکر از  همه دست‌اندرکاران برگزاری این نماشگاه و تمامی افرادی که به توسعه و و معرفی نمایشگاه کمک کردند، گفت: امیدوارم که این مهم یک شروع برای سال های آینده باشد و در سال های آتی شاهد برگزاری  با کیفیت بهتر و بالاتر این نمایشگاه باشیم.

گفتنی است؛نمایشگاه تخصصی میوه و سبزیجات ایران از  ۴ اسفند ماه  آغاز به کار کرده و تا یکشنبه ۷ اسفند ماه به مدت ۴ روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ عصر در نمایشگاه شهر آفتاب پذیرای بازدیدکنندگان است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید