Iranian Agriculture News Agency

ساداتی‌نژاد تصریح کرد:

استفاده از ظرفیت های مردمی در طرح کاشت یک میلیارد درخت

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: باید از ظرفیت های مردمی در طرح کاشت یک میلیارد درخت استفاده شود.

استفاده از ظرفیت های مردمی در طرح کاشت یک میلیارد درخت

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت  با تاکید بر  ایجاد سامانه‌ای برای ثبت درخت، گفت: با همکاری انجمن های مردم نهاد تایید کاشت درخت در کشور انجام شود؛ البته بسیج وزارت جهاد کشاورزی نیز میتواند در راستی آزمایی موثر باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه طرح کاشت یک میلیارد درخت در حدود یکسال است که  در وزارت جهاد کشاورزی مورد مطالعه قرار گرفته است،  به طرح سوال "ایران در مقابل کاشت یک تریلیون درخت در دنیا جایگاهش کجا است؟" پرداخت.

وی با بیان اینکه کشورمان باید در زمینه کاشت درخت  به دنیا پاسخگو باشد، یادآور شد: ایران هفتیمن کشور تولید کربن در دنیا است و با کاشت این درختان حرفی برای گفتن خواهد داشت.؛ باید با ادله مختلف این طرح آغاز شود.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، میتوانیم مشوق هایی را نیز برای کاشت درخت در نظر بگیریم.

ساداتی‌نژاد افزود: آمایش کاشت یک میلیارد درخت نیز انجام شده و کمیته علمی در این زمینه برای مشخص شدن نوع گونه، مکان کاشت، زراعت چوب، حفظ جنگل های موجود، کاشت درختان در شمال کشور در کنار اتوبان ها که  با آب سبز رشد میکنند، ایجاد شده است.

به گفته وی، آغاز این طرح با یک میلیارد درخت بوده است و در سال های آتی افزایش خواهد یافت.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و حضور صدا و سیما نیز برای این مساله مهم است و باید سوالات در این زمینه شنیده شود و برای آنان پاسخ تولید کنیم، یادآور شد: این طرح مردمی بوده و برای این منظور باید  بنیاد درختاری از خیرین و مردم ایجاد شود که گام به گام در طرح پیش برویم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید