Iranian Agriculture News Agency

بهبهانی مطرح کرد:

پرداخت 915 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک کشاورزی در شش ماهه ابتدای سال جاری

سرپرست بانک کشاورزی گفت: تا پایان 6 ماهه ابتدای سال بانک کشاورزی به 491 هزار نفر، مبلغ 915 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

پرداخت 915 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک کشاورزی در شش ماهه ابتدای سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا، فریدون بهبهانی سرپرست بانک کشاورزی در نشست هم اندیشی الگوی کشت که در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: تا پایان 6 ماهه ابتدای سال بانک کشاورزی به 491 هزار نفر، مبلغ 915 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است که این مبلغ حدود 80 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: از این مبلغ تسهیلات پرداخت شده 185 هزار میلیارد ریال آن از منابع بانک مرکزی برداشت شده است که این امر با پیگیری های وزیر جهاد کشاورزی میسر شده است.

بهبهانی تصریح کرد: ما باید به سمت تامین مالی زنجیره ها از بازار سرمایه برویم و روش پرداخت تسهیلات را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: گندمکارانی که در قالب کشت قراردادی با شرکت بازرگانی دولتی همکاری می کنند از تسهیلات بانک کشاورزی استفاده می کنند، 150 هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت بازرگانی دولتی پرداخت و 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت خدمات حمایتی پرداخت کردیم و این تسهیلات به صورت موازی پرداخت می شود.

سرپرست بانک کشاورزی خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی از ابتدای سال تا کنون از روش های مختلف برای تامین مالی استفاده کرده است که یکی از این روش ها صدور ضمانت نامه های الکترونیک است که به بستر سامانه بازارگاه متصل شده است.

وی افزود: امسال پس از سال ها توانستیم ال سی ریالی را در بانک کشاورزی عملیاتی کنیم و در اختیار شرکت های بزرگ تامین کننده نهاده قرار دادیم.

بهبهانی تصریح کرد: روش دیگر ما استفاده از اوراق گام و گواهی اعتبار مولد است که اعتبار خوبی را در این زمینه از بانک مرکزی دریافت کردیم. همچین صدور کارت اعتباری، برات، سفته الکترونیک و کیف پول الکترونیک از دیگر اقدامات ما در بانک کشاورزی بوده است.

وی با بیان اینکه کشاورزی قراردادی برای بانک کشاورزی منافع خوبی داشته است، گفت: در گذشته شرکت های بزرگ با اجرای طرح کشاورزی قراردادی کشاورزان بسیاری را به بانک معرفی می کردند و کشاورزان توسط شرکت های بزرگ تضمین می شدند اما در شرایط فعلی و با دستورالعمل بانک مرکزی برای کشاورزی قراردادی ابلاغ شد.

سرپرست بانک کشاورزی عنوان کرد: در زمینه کشت قراردادی تفاهم نامه ای را با بازرگانی دولتی امضا کرده ایم تا در قالب یک سامانه کشاورزی قراردادی و ارائه تسهیلات را از طریق این پلتفرم اجرا کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید